حضور ۵۲۵ گلستانی در کلاس های دوره سوادآموزی از ابتدای سال/ بیشتر آنها خانم هستند

رییس اداره ساماندهی دوره های سواد آموزی گلستان گفت:از ابتدای سال تاکنون ۵۲۵ نفر در دوره سواد آموزی شرکت کردند و مشغول آموزش هستند.

مهدوی نیا گفت: این افراد که بی سواد مطلق بوده و در این دوره شرکت کردند بعد از قبولی گواهینامه دوره سوادآموزی به آن‌ها داده میشود که معادل مدرک سوم ابتدایی است.

او با بیان اینکه ۳ دوره آموزشی در سواد آموزی داریم افزود: دوره اول دوره سواد آموزی، دوره دوم دوره انتقال و دوره سوم دوره تحکیم نام دارد که با گذراندن هر کدام از آن‌ها و قبولی در آزمون دوره مربوطه، گواهینامه به سوادآموزان داده می شود.

مهدوی نیا با بیان اینکه امسال هزار و ۲۵ نفر در دوره انتقال شرکت کردند افزود: مدرک این دوره معادل ششم ابتدایی است و بعد از آن در صورت تمایل می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور یا بزرگسالان ادامه تحصیل دهند.

او با اشاره به اینکه ۸۳۹ نفر نیز در دوره تحکیم شرکت کردند افزود: این دوره برای کسانی است که دوره سواد آموزی را گذرانده اند و برای اینکه سوادشان فراموش نشود و تعمیق و تثبیت آموزش ایجاد شود در دوره تحکیم شرکت می‌کنند.

او گفت: همچنین امسال ۱۵۰ اتباع خارجی در دوره انتقال و ۱۰۰ نفر نیز در دوره سواد شرکت کردند.

مهدوی نیا گفت: لوازم التحریر و کتاب برای سوادآموزان به صورت رایگان است.

او همچنین در مورد تعداد سوادآموزان سال ۱۴۰۰ گفت: هزار و ۶۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و هزار و ۶۹۹ نفر نیز در دوره تحکیم شرکت کرده و قبول شده اند.

او با بیان اینکه قبل از انقلاب گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کمتر از ۵۰ درصد باسواد بودند افزود: اکنون بیش از ۹۷ درصد از مردم استان در این گروه سنی سواد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار