باور اشتباه مردم درباره مصرف نان و بیسکوئیت سبوس دار

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اضافه شدن سبوس به مواد غذایی مثل بیسکوئیت، نان‌ها و ماکارونی، ارزش و مزیت نسبی ماده غذایی را بالاتر می‌برد.

تیرنگ نیستانی، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: یکی از باور‌های غلط و متداولی که بین عموم مردم رواج دارد این است که هر زمان احساس ضعف یا گرسنگی دارید، بیسکوئیت سبوس دار بخورید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اضافه شدن سبوس به مواد غذایی مثل بیسکوئیت، نان‌ها و ماکارونی، ارزش و مزیت نسبی ماده غذایی را بالاتر می‌برد؛ ولی هرگز به این معنی نیست که از کالری آن‌ می‌کاهد یا برای سلامت مفید است و یا می‌توان در مقادیر بالا از آن استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا نون سبوس دار فشار خون میارد پایین من استفاده کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
سبوس باعث راحت شدن حضم غذا میشه و‌ افرادی که گوارش ضعیف دارند کاملا متوجه میشوند. تنها راه لاغری مصرف پروتئین مثل کره بادوم زمینی و سفیده تخم مرغ و غیره. و مصرف فیبر مثل سبزیجات هویج و کرفس و کاهو و خیار و غیره هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
درست بخوانید منظور کارشناس از این متن کوتاه بیان این بود که بعضا بخاطر وجود سبوس در شیرینی‌ها در خوردن آن زیاده روی می‌کنند و فکر میکنن چون سبوس دارد هر چه بخورند چاق نمی‌شوند و ضرری ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
خقیقت
۲۳:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ظاهرا مثل اینکه. خریداران بیسکویت کم. شده
کارخانه ها دست به دامن تبلیغات شده اند
اگر راست. میگین به مسئولین تذکر بدین
سبوس آرد نانوایی رو حذف. نکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضایی
۲۲:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
باسلام
حال انسان بهم می خورد از این نظریه های آبکی این از مسلمات است که سبوس تاثیر فوق العاده ای برای سلامتی و ارزش غذایی بالا دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی جهانگیری
۰۳:۱۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام دوست عزیزخاصیت سبوس اگرهمراه باآرد خمیربشه ووربیادبرای کسانی که ناراحتی معده دارن خیلی مفیده ولی سبوسی که روی نان میزنن تزیینی و باعث عطروبوی نان میشودونان رانرم خوش خوراکترمیکنه ومطمعن باش سبوس غلات خیلی مغزی هستش
آخرین اخبار