مسکو میانجیگری وین را در جنگ اوکراین رد کرد

سفیر روسیه در اتریش تاکید کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که وین به عنوان میانجیگر فرضی برای مذاکرات روسیه و اوکراین در نظر گرفته شود.

دمیتری لیوبینسکی اعلام کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که وین به عنوان میانجیگر فرضی برای مذاکرات روسیه و اوکراین در نظر گرفته شود.

به گزارش تاس، سفیر روسیه در اتریش در مصاحبه با نشریه ایزوستیا که امروز (سه شنبه) منتشر شد، در پاسخ به این پرسش که آیا وین می‌تواند بستری برای گفتگو‌های روسیه و اوکراین فراهم کند، افزود: اقتدار اتریش به شکل فزاینده‌ای در حال کمرنگ شدن است.

وی افزود: این امر هم در پیوستن این کشور به تحریم‌های غرب علیه روسیه و هم در ارائه کمک به رژیم کی یف و نیز در بیانیه‌های علنی مقامات اتریش مبنی بر حمایت بی قید و شرط آن‌ها از کی یف مشهود است.

الکساندر فن در بلن، رئیس جمهور اتریش در جریان سفر اخیر خود به اوکراین تاکید کرد کشورش به هیچ وجه در زمینه بعد سیاسی این مسئله بی طرف نیست و در حالیکه سلاح به اوکراین ارسال نمی‌کند و تسلیحات لازم را در اختیار ندارد، مانع از انجام این کار از سوی دیگران به هر طریقی نخواهد شد؛ بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که وین به عنوان میانجیگر فرضی یا سکوی بالقوه برای مذاکرات در نظر گرفته شود. وی تاکید کرد اتریش موضع خود را مشخص کرده است.

رئیس جمهور اتریش خاطر نشان کرد: اظهارات شدید علیه روسیه و اخراج بی پایه و اساس دیپلمات‌های این کشور موید این مسئله است و وین عامدانه در حال از بین بردن مناسباتی است که زمانی سازنده بود و عملا به عواقب چنین اقدامی فکر نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
درست گفته که قبول نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سفیر روسیه در اتریش تاکید کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که وین به عنوان میانجیگر فرضی برای مذاکرات روسیه و اوکراین در نظر گرفته شود.
کاملا درست و به جا گفتندهیچ دلیلی وجود ندارد ، اتریش یک کشور قد نخود چی فکر کرده برای خودش واقعا کشورهای اروپایی توهمی هستند ...
آخرین اخبار