مهار آتش در جنگل‌های هیرکانی

آتش سوزی جنگل‌های شهید آباد بهشهر و الندان چهاردانگه ساری مهار شد.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه ساعت ۲ بعدازظهر دیروز ۲ فقره آتش سوزی در جنگل‌های شهید آباد بهشهر و الندان چهاردانگه ساری رخ داد، گفت: آتش سوزی جنگل‌های شهید آباد بهشهر و الندان چهاردانگه ساری با تلاش ماموران آتش نشانی، یگان حفاظت منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی مهار شد.

او افزود: سه هکتار از جنگل‌های الندان در چهاردانگه ساری در پنج نقطه دچار حریق شد علاوه بر کمک ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانی، روستانشینان مجاور این منطقه جنگلی برای اطفای حریق میدان آمدند.

محمدی گفت: آتش سوزی در این منطقه صبح امروز مهار شده است اما به دلیل خشکی و خزان درختان و نبودن رطوبت کافی احتمال شعله ور شدن دوباره آتش وجود دارد.

او افزود: به دلیل صعب العبور بودن منطقه جنگلی شهید آباد بهشهر ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانی و نیرو‌های مردمی به سختی دیشب موفق به خاموش کردن حریق شدند.

محمدی با بیان اینکه جنگل‌های استان با توجه به بارش کم باران در دو ماه گذشته آماده حریق است، گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانی هم اکنون در آماده باش کامل قرار دارند.

او با توجه به وزش باد‌های گرم جنوبی از مسافران و گردشگران خواست از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی و بوستان‌ها خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.