سفر نخست وزیر پاکستان به ترکیه برای بررسی اوضاع زلزله زدگان

منابع خبری اعلام کردند نخست وزیر پاکستان قرار است برای بررسی اوضاع مناطق زلزله زده و گفتگو با رجب طیب اردوغان فردا به آنکارا سفر کند.

شهباز شريف، نخست وزیر پاكستان فردا صبح (چهارشنبه) عازم ترکیه می‌شود و با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش ديلی تايمز، وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان امروز اعلام کرد کنفرانس مشترک احزاب سیاسی کشور (برای تدوین راهبرد جدید در جنگ با تروریسم) که قرار بود روز پنجشنبه ۲۰ بهمن برگزار شود به دلیل سفر شهباز شریف به ترکیه به روز‌های آینده موکول می‌شود.

او افزود: نخست وزیر پاکستان طی این سفر پیام همبستگی و همدردی مردم و دولت پاکستان را به دولت و مردم ترکیه ابلاغ خواهد کرد.

بنابر دستور نخست وزیر پاکستان برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه، دولت اسلام‌آباد چند فروند هواپیمای باری حامل کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های امدادی و درمانی به این ۲ کشور اعزام می‌کند.

دو فروند هواپیمای سی۱۳۰ نیرو هوایی پاکستان بامداد سه‌شنبه کمک‌های بشردوستانه را به ترکیه منتقل کردند.

اعضای تیم امدادی و درمانی این کشور نیز برای کمک به عملیات‌های امداد و نجات در مناطق زلزله زده ترکیه راهی این کشور شدند.

نمایندگان مجلس پاکستان در همبستگی با مردم سوریه و ترکیه در پی زلزله ویرانگر در این دو کشور، قطعنامه تصویب کردند. آنان اعلام کردند که دولت و مردم پاکستان در این لحظات سخت در کنار برادران خود در سوریه و ترکیه هستند.

شهباز شریف همچنين در حساب کاربری رسمی خود در توییتر به زبان عربی جان باختن صد‌ها نفر در سوریه در پی زمین لرزه را تسلیت گفت و افزود: پاکستان با دولت و مردم جمهوری عربی سوریه اعلام همبستگی می‌کند.

زلزله هولناک بامداد دوشنبه در جنوب ترکیه و شمال سوریه تاکنون بر اساس آمار نهاد‌های رسمی دو کشور در مجموع ۳۹۸۵ کشته بر جای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار گسترده ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد. نهاد‌های بین المللی و کشور‌های جهان نیز ارائه کمک‌ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار