معاون قوه قضائیه در یزد خبر داد؛

آزادی سه هزار زندانی در پویش سردار سلیمانی

حجت الاسلام صادقی گفت: در قالب پویش سردار سلیمانی، سه هزار زندانی در سطح کشور از زندان‌ها آزاد شدند.

حجت الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه در مراسم آزادی ۱۳ زندانی قصاص نفس در یزد گفت: قرآن کریم که وظیفه حاکم را اقامه قسط و عدل قرار داده است، به جامعه اسلامی نیز فرمان داده که تلاش کنید تا صلح زیاد شود و آیات متعددی از قرآن نیز به این امر سفارش کرده است.

او عنوان کرد: دست کسانی که از خون عزیزان خود گذشتند را می‌بوسیم و به این اقدام آن‌ها افتخار می‌کنیم. امیدواریم این پویش‌ها به همت خیران و مسئولان قضایی استان ادامه پیدا کند.

معاون قوه قضائیه با اشاره به راه اندازی پویش حاج قاسم سلیمانی افزود: در قالب این پویش در مجموع سه هزار زندانی در سطح کشور از زندان آزاد شدند که سهم هر استان تقریباً ۶۳ زندانی است.

 حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه زندان در حال حاضر به اصلی‌ترین مجازات در کشور ما تبدیل شده، اما اسلامی‌ترین مجازات نیست، تصریح کرد: وقتی فردی زندانی می‌شود، خانواده او نیز مجازات می‌شود و بزرگترین ضرر آن، سلب آزادی است و این مجازات، غیرانسانی‌ترین مجازات به شمار می‌آید.

او با اشاره به عفو رهبری اظهار داشت: کسانی که در این اغتشاشات به فریب ذهنی و اشتباه مبتلا شده بودند و بعد از اینکه حقایق آشکار شد، به اشتباه خود پی بردند نیز از این عفو بهره مند می‌شوند و علاوه بر آن هزاران نفر دیگر به لطف رأفت اسلامی و لطف پدر امت، آزاد می‌شوند.

صادقی ادامه داد: این رأفت اسلامی را هم در رهبری و هم در مسئولان قضایی و هم در مردم شریف در سراسر کشور می‌بینیم، خدا به مردم ایران لطف کرده که آن‌ها اهل جوانمردی و گذشت هستند و جوانمردی همواره خصلت ایرانی‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.