۵۱۷ نماد بازار سرمایه امروز در بازه مثبت معامله شدند

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات خرد و صندوق‌های سهامی امروز ۱۸ بهمن ۴.۷۲۹ میلیارد تومان ثبت و ۵۱۷ نماد‌ در بازار مثبت معامله شدند.

خانم رباب وفایی گفت: بعد از  چند روز منفی و کاهش قیمت، با نزدیک شدن اکثرسهام به محدوده‌ی حمایتی شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم، هرچند کاهش ارزش معاملات را نمی‌توان نادیده گرفت. متاسفانه با رویکرد دستورالعمل‌های لحظه ای، اعتماد معامله گران به بحث سرمایه گذاری کاهش پیدا کرده و نگاه کوتاه مدت و نوسانی غالب خواهد شد.

او در ادامه افزود: از جمله اخبار اثر گذار بر روند بازار را باید این گونه عنوان کرد که سازمان توسعه تجارت ایران نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس را ابلاغ کرد. صادرکننده در مبادی ورودی کشور پس از تشریفات گمرکی، اسکناس حاصل از صادرات را تحویل شعب بانک ملی ایران مستقر در مبادی ورودی می‌دهد و معادل ریالی اسکناس تحویلی را براساس نرخ خرید اسکناس مندرج در تابلوی صرافی ملی ایران محاسبه و نسبت به تحویل رسید اقدام می‌ کند .

به گفته او‏، علاوه بر این با مصوبه کمیسون تلفیق، شرکت‌های خودروسازی باید کل تولیدات خود را در بورس عرضه کنند و مابه‌التفاوت قیمتی که شورای رقابت آنالیز می‌کند و همچنین قیمتی که در بورس عرضه می‌شود، ۸۵ درصد آن باید صرف حمل و نقل درون شهری با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار شود. تصمیم گیری عرضه خودرو در بورس کالا از شورای رقابت اخذ می‌شود و به بورس کالا سپرده خواهد شد.

وفایی افزود:  نماد‌های منفی ۲۰۷، نماد‌های درصف خرید ۱۳۰، صف فروش ۵۰ بود و شاخص کل بورس پس از پایان معاملات با رشد ۱۸ هزار و ۶۵۳ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
دارایکم و پالایش را به ناو برسانید
شد 3 سال
از خدا بترسید و آه مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
دارایکم روزهای منفی درجا منفی 7 میشه .... روزهای مثبت به زور مثبت 2 و مثبت 3 میشه ..
این صندوق همین هفته ی پیش 12500 تومن بود امروز جون میکنه بشه 10700 تومن !!!!!!!!!!
آخرین اخبار