‌صدور دستور قضایی برای سرویس دانش‌آموزان در مشهد

‌رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با صدور دستوری به معاونت حقوق عامه و پیشگیری جرم دادسرای انقلاب خراسان رضوی خواستار اقدامات قانونی پیرامون حوادث سرویس دانش‌آموزان شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، متعاقب وقوع حوادث مربوط به سرویس‌های دانش‌آموزی، غلامعلی صادقی در دستوری به معاونت حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خواستار اقدامات قانونی شد. برپایه همین گزارش اقدامات قانونی متعاقب دستور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی آغاز شد.

قاضی ابراهیم زاده ‌رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پیرو وقوع دو فقره حادثه منتهی به فوت سرویس حامل دانش آموزان در شهرستان‌های مشهد و نیشابور، معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، در شرحی به نهاد‌های ذیربط، شناسایی و برخورد با عاملین و مقصرین به حوادث را خواستار شد.

او افزود: جزئیات حادثه در دست بررسی است و تخلف راننده در سوار کردن بیش از ظرفیت خودرو محرز است. در این راستا اگر به این نتیجه برسیم که مدیر مدرسه و نیز سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری نظارت کافی را نداشته اند، با آن‌ها نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

‌رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: بر این موضوع که اگر ظرفیت خودرو‌ها رعایت می‌شد، شاید اصلاً حادثه‌ای به وقوع نمی‌پیوست و یا شاهد آسیب کمتری در این‌گونه حوادث بودیم به شهروندان و اولیای دانش آموزان توصیه کرد جهت هرگونه جابجایی فرزند خود حتماً از سرویس‌های مجاز تحت پوشش سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری که دارای نشان و علائم ممیزه هستند استفاده کنند.

ابراهیم زاده بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف راننده یا ناوگان سرویس‌ها، از جمله سوار کردن بیش از ظرفیت خودرو یا سوار کردن اشخاص متفرقه، تأخیر و بی نظمی در حضور، استفاده از گوشی تلفن همراه و یا عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی در حین ارائه خدمات، موضوع را با انجمن اولیا و مربیان مدرسه در میان گذاشته و یا به سامانه پیامکی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرا به شماره ۰۹۱۵۳۳۲۱۵۸۴ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.