دژکام:

ارتش غیر از مرز سیاسی و جغرافیایی مدافع مرز عقیده است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه وقتی ایدئولوژی مطرح باشد مرزبندی‌ها دقیق‌تر است، گفت: ارتش غیر از مرز سیاسی و جغرافیایی مدافع مرز عقیده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در دیدار با جمعی از فرماندهان پایگاه هوایی شهید دوران ضمن تبریک دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی، انجام شد، گفت: آنچه مسلم است شما به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری لشکر امام زمان (عج) هستید یعنی یک لشکر و مجموعه نظامی ایدئولوژیک.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه بعضی از مجموعه‌های نظامی ممکن است صرفا ملی باشند، اما ما برای ملت ایران کار می‌کنیم، افزود: یک عقیده خاص پشتیبان این ملت است.

او گفت: ملت ایران منتظر امام زمان (عج) هستند و کشور ایران مربوط به آن حضرت است و رهبری به عنوان نیابت از حضرت در کشور ما مقام دارد وگرنه مملکت متعلق به امام زمان (عج) است و باید در رده اول از مجموعه‌های مختلف نظامی به عنوان مرکز سربازان و لشکریان امام زمان (عج) نام ببریم از این جهت ما باید ویژگی یک ارتش ملی و ایدئولوژیک را تفکیک کنیم با ارتش‌هایی که صرفا ملی هستند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه وقتی ایدئولوژی مطرح باشد مرزبندی‌ها دقیق‌تر است، گفت: وقتی حرف از یک ارتش ایدئولوژیک است می‌خواهیم بگوییم غیر از مرز سیاسی و جغرافیایی مرز‌های دیگری نیز وجود دارد که این مرز عقیده است و شما مدافع این مرز عقیده نیز هستید.

او با یادآوری اینکه در آخرین جنگی که در دنیا می‌شود شما براساس ایدئولوژی خود تعیین کردید که کدام طرف هستید، گفت: خدای متعال در خصوص صف بندی لشکر‌ها و گروه‌های مختلف در قرآن کریم توضیح داده است و یک سوره به نام صف داریم. خدای متعال می‌فرماید "إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ"، خدا آن مؤمنان را که در راه او در صف جهاد مانند بنیان و سدّی آهنین همدست و پایدارند بسیار دوست می‌دارد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه از حدود هزار سال پیش تا کنون این مسئله بوده است و ایدئولوژی که مطرح می‌شود صف‌بندی دیگر فقط بر سر مرز‌ها نیست، گفت: شما ارتشیان در لشکر امام زمان (عج) این مرز‌های ایدئولوژیک را باید مشخص کنید که علاوه بر مرز ملی مدافع این مرز هم هستید و هر فرد و گروهی خواست این مرز‌ها را بشکند با شما طرف است.

او با ابراز اینکه برخی عقیده دارند ما سخت می‌گیریم وگرنه با آمریکا می‌شود کنار آمد، بیان کرد: در همین سال‌های اخیر ما امتحان کردیم و اگر می‌خواست تمام شود می‌شد. آن‌ها نمی‌خواهند ایران قوی وجود داشته باشد و در معادلات آن‌ها بنا نبوده ایران قوی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: ادعا و اولین شعار ما ایرانیان استقلال بوده که آن‌ها با استقلال ما مخالف هستند و مسلمان مستقل قوی نمی‌خواهند وجود داشته باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به این آیه که خداوند میفرماید: "وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَهُوَ یُدْعَى إِلَى الْإِسْلَامِ"، و آیا از آن کس که به راه اسلام و سعادتش می‌خوانند و او همان دم بر خدا افترا و دروغ می‌بندد کسی ستمکارتر هست؟، گفت: شما دعوت به اسلام می‌کنید و در مقابل شما ایستاده اند. ظالم‌ترین‌ها آن‌هایی هستند که مقابل شما ایستادند و این حرف قرآن است.

او با بیان اینکه این لباسی که تن شما ارتشیان است لباس ظلم‌ستیزی است و دل مردم به شما خوش است و شما را توانایی و قدرت خودشان حساب می‌کنند، بیان کرد: موضع مبارزه با ظالمان عالم را محکم نگه دارید که در طول تاریخ هم بوده است و اگر هم بگوییم ما دعوا نداریم آن‌ها پای دعوا می‌آیند. اما مقام معظم رهبری فرمود دوره بزن در رو تمام شده است و اگر بزنید می‌خورید و این موضع را اگر محکم حفظ کنیم دشمن جرات نمی‌کند تعدی کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به چهره‌های درخشانی از جمله شهید دوران که از مرگ نمی‌ترسید، گفت: در حالیکه همه شهدای بزرگ نیروی هوایی روی سر ما جا دارند، شهید دوران به استقبال شهادت رفته است یعنی می‌دانسته که شهید می‌شود و رفته و این از همان سنخی است که دشمن می‌ترسد.

او با بیان اینکه ظهر عاشورا لشکر کوفه نگاه امام حسین (ع) کردند و دیدند کسی از مرگ نمی‌ترسد این ویژگی لشکر اسلام است و آن‌ها اینگونه نیستند، افزود: این است که لشکر شما به عنوان یک لشکر ایدئولوژیک هم صف بندیش مشخص است و هم نوع مواجه آن با عالم دنیا و مرگ متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان خطاب به جمعی از فرماندهان پایگاه هوایی شهید دوران، گفت: شما مایه افتخار ما هستید و ان‌شاالله همیشه یار و یاور اسلام، مسلمین و نظام اسلامی باشید و در این مسیر سربلند، موفق و پیروز باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار