اعلام حالت فوق العاده در مناطق زلزله زده ترکیه به مدت ۳ ماه

رئیس جمهور ترکیه در تمامی مناطق زلزله‌زده این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تمامی مناطق متاثر از زلزله شامل ۱۰ استان به مدت ۳ ماه حالت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش دیلی صباح، اردوغان گفت که زمین‌لرزه‌ای که بامداد دوشنبه ترکیه را لرزاند و بیش از ۳۰۰۰ کشته بر جای گذاشت «بزرگ‌ترین فاجعه‌ای» است که تا به حال در این کشور رخ داده است. او همچنین از اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ۱۰ استان زلزله زده خبر داد.

او افزود: ۵۴ هزار چادر و ۱۰۲ هزار تخت به مناطق زلزله زده ارسال شده و ۵۰۰۰ کارمند بهداشتی نیز به این مناطق اعزام شده‌اند. پیشنهاد ارسال کمک از بیش از ۷۰ کشور و ۱۴ سازمان دریافت کرده‌ایم و سران ۱۸ کشور با من برای تسلیت گفتن و اعلام حمایت تماس گرفتند. قطر برای ارسال ۱۰ هزار کانتینر به ترکیه آماده می‌شود. بیش از ۵۳ هزار امدادرسان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۳۵۴۹ نفر و مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر افزایش یافته است. از پهپاد‌ها در عملیات نجات استفاده می‌کنیم. از همه کشور‌ها می‌خواهیم صرفنظر از مسائل سیاسی، کمک‌های لازم را به ترکیه ارسال کنند. پرچم‌های ترکیه تا تاریخ ۱۲ فوریه به نشانه عزا به حالت نیمه برافراشته در خواهد آمد.

او با تاکید بر اینکه شرایط آب و هوایی مانع از رسیدن کمک‌ها به مردم زلزله‌زده شده است وعده داد که عملیات جستجو و نجات را تسریع کند. 

اردوغان خاطرنشان کرد: هر کسی را که اخبار جعلی درباره زلزله در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند، تحت پیگرد قرار خواهیم داد. طرحی داریم تا هتل‌های آنتالیا را در اختیار زلزله زدگان قرار دهیم. از بازرگانان می‌خواهیم به تلاش‌ها برای نجات زلزله زدگان کمک کنند.

او در یک مرکز هماهنگی واکنش در آنکارا، پایتخت ترکیه که به طور ویژه برای این فاجعه ایجاد شده بود، صحبت می‌کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
و اینک آخرالزمان.متاسفانه فقط یک سوم مردم جهان باقی خواهند ماند
آخرین اخبار