کاهش آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت اداره محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل در استان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تنها چند مورد آتش‌سوزی در این مناطق گزارش شده که خوشبختانه وسیع نبوده و با همکاری و مشارکت دوستداران محیط زیست و جوامع محلی مهار شده است.

وی با اشاره به آموزش ۷۰۰ نفر از مربیان پیش دبستانی استان در سال جاری اضافه کرد: آموزش مردم و ساکنان حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست موجب شده تا میزان آگاهی آن‌ها افزایش یافته و از بروز آتش‌سوزی‌های گسترده و مستمر به ویژه در جنگل‌های زاگرس جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: هم اینک ۱۸ اکیپ مقابله با حریق در ۱۴ شهرستان و این اداره کل وجود دارد که قادر هستند در کمترین زمان ممکن با حریق‌های احتمالی مقابله کنند.

جلیلیان تاکید کرد: به دنبال درخواست‌های نمایندگان مردم، مسوولان استانی و همچنین فعالان محیط زیست با ایجاد پایگاه اطفای حریق غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه موافقت شده است که در سفر اخیر رییس جمهور به استان نیز برای آن اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در این سفر ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه محیط زیست استان اعتبار مصوب شده است، گفت: از این میزان اعتبار چهار میلیارد تومان برای ایجاد ایستگاه‌های سنجش هوا در چهار شهرستان استان و ۶ میلیارد تومان نیز برای ایجاد پایگاه اطفای حریق و احداث سایت پرنده نگری هشیلان به تصویب رسیده است.

جلیلیان تاکید کرد: در ۱۰ منطقه تحت مدیریت این اداره کل پنج منطقه حفاظت شده، سه منطقه حیات وحش و ۲ اثر طبیعی ملی است که در مجموع دارای ۲۵۰ هزار هکتار مساحت است که ایجاد این پایگاه اطفای حریق نقش مهمی در کنترل حریق‌های این مناطق و سایر استان‌های همجوار دارد.

وی در زمینه تکمیل سایت پرنده نگری هشیلان نیز افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات عملیات ساختمانی این سایت که هم اینک از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، خردادماه سال آینده و در هفته محیط زیست مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار