ادعای اوکراین: طی شبانه روز گذشته بیش از یک هزار نظامی روسی کشته شدند

کی یف مدعی شد طی شبانه روز گذشته موفق به وارد آوردن خسارات و تلفات سنگین به نیرو‌های روسی شده است.

اوکراین مدعی وارد شدن بالاترین تلفات به نیرو‌های روسی طی شبانه روز گذشته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کی یف امروز (سه شنبه) طی بیانیه‌ای مدعی شد طی شبانه روز گذشته بالاترین تلفات به نیرو‌های روسی از زمان آغاز جنگ وارد شد. در این مدت دستکم یک هزار و ۳۰ نظامی روسی در عملیات‌های نیرو‌های اوکراینی در مناطق مختلف جبهه نبرد جان خود را از دست دادند.

این بیانیه با اشاره به حملات موفقیت آمیز نیرو‌های اوکراینی به ادوات نظامی روسیه و نابودی زیرساخت‌های نظامی این کشور افزود: طی دو روز گذشته ما موفق به انهدام ۲۵ تانک روسی شدیم. نیرو‌های اوکراینی طی عملیات‌های مختلف در میدان نبرد میزان قابل توجهی از تسلیحات نظامی دشمن را نابود کردند.

روسیه بدون اشاره به آمار‌های کی یف درباره میدان نبرد، آن‌ها را ساختگی و غیرواقعی نامید و هدف آن را تبلیغاتی دانست. پیش‌تر یکی از مقامات ارشد نظامی اوکراین از کشته شدن روزانه یکصد تا یکصد و پنجاه پرسنل نظامی این کشور در جنگ با روسیه خبر داده بود.

هم اینک اوج درگیری‌ها میان نیرو‌های روسی و اوکراینی در اطراف شهر باخموت، در شرق منطقه دونتسک انجام می‌شود. روسیه تاکنون توانسته است به میزان قابل توجهی در باخموت نفوذ کرده و این شهر هم اینک در آستانه محاصره شدن کامل قرار دارد.

وزارت دفاع انگلیس نیز در بیانیه‌ای درباره جنگ در اوکراین اعلام کرد: نظامیان روسی از ماه ژانویه تلاش فراوانی را برای آغاز تهاجم دوباره برای تصاحب مناطق باقی مانده از منطقه دونتسک که هم اینک در دستان نیرو‌های اوکراینی است انجام داده، اما در این زمینه ناکام مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
اگرهزار هزار میکشتی الان دیگر سربازی باقی نمیماند هنر بیشه این حرفها توجنگ جاش نمیسه
آخرین اخبار