زاخارووا: آمریکا دزدی بدون نقاب است

وزارت امور خارجه روسیه به مصادره اموال بازرگان روس توسط دولت آمریکا واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اقدام دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصادره کردن اموال کنستانتین مالویو یک بازرگان روس را «دزدی بدون نقاب» توصیف کرد.

ماریا زاخارووا اقدام دولت آمریکا در مصادره اموال بلوکه شده این بازرگان روسی در یکی از بانک‌های آمریکا را دزدی بدون نقاب توصیف کرد و افزود: مصادره اموال مالویو و واگذاری آن به نظام کی‌یف، یک دزدی آشکار سیاسی محسوب می‌شود.

زاخارووا خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد واشنگتن سازوکاری برای مصادره اموال دیگران در نظر گرفته است.

پیشتر، مریک گارلین، وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد نخستین بار اجازه انتقال مالکیت دارایی‌های بلوکه شده یکی از بازرگانان روسی را به وزارت امور خارجه آمریکا صادر کرد و قرار است از این اموال برای کمک به اوکراین استفاده شود.

سفارت روسیه در واشنگتن به تصمیم دولت آمریکا برای انتقال مالکیت دارایی‌های توقیف شده یک بازرگان روسی به وزارت امور خارجه آمریکا به منظور استفاده از آن در کمک به اوکراین، واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سفارت روسیه در واشنگتن با صدور بیانیه‌ای در کانال تلگرامی‌اش، تاکید کرد تصمیم آمریکا برای انتقال اموال بلوکه شدن بازرگان روسی، سرقت آشکار اموال شخصی افراد با هدف تحقق اهداف فرصت طلبانه است.

این سفارتخانه افزود: این اقدام، جانبداری دستگاه قضایی آمریکا را نشان می‌دهد و این قبیل اقدامات به فضای سرمایه گذاری در این کشور آسیب می‌رساند. این اقدام آمریکا، سابقه‌ای برای اقدامات آینده خواهد بود که نمونه استفاده از بعضی از فریب‌ها و کلاهبرداری‌های حقوقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار