حدود ۷۰ هزار نفر از اتباع غیرایرانی در سیستان و بلوچستان علیه سرخک واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال حدود ۷۰ هزار نفر از اتباع غیرایرانی در سیستان و بلوچستان توسط این دانشگاه انجام شده است.

مهدی زنگنه اظهارداشت: برنامه تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و سرخجه اتباع غیرایرانی در افراد زیر ۱۵ سال و غربالگری بیماری سل در اتباع خارجی بالای ۱۲ سال و همچنین تکمیل واکسیناسیون کووید-۱۹ در گروه‌های هدف از ابتدای دیماه جاری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همزمان با ۲۷ دانشگاه دیگر سطح کشور آغاز و در بهمن ماه جاری به پایان رسید.

وی ادامه داد: واکسیناسیون تکمیلی سرخک و پولیو اتباع غیرایرانی زیر ۱۵ سال در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت شبکه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان توسط تیم‌های سیار در نقاط مختلف شهرستان‌های این استان انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیشترین جمعیت از اتباع بیگانه که واکسیناسیون برای آنها انجام شد مربوط به شهرستان‌های زاهدان، خاش، سراوان، سوران و میرجاوه بود.

وی ادامه داد: همچنین هم‌اینک علاوه‌بر طرح تکمیلی واکسیناسیون، طرح بیماریابی سل در بین اتباع غیرایرانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است و بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار خواهند گرفت.

زنگنه با بیان اینکه سل، یک بیماری واگیر و قابل انتقال از فرد به فرد دیگر است، تصریح کرد: اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، قابل درمان خواهد بود و خدمات آن در مراکز بهداشتی رایگان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار