تامین حقابه ایران از هیرمند اولویت آبرسانی به سیستان

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: تامین حقابه از رودخانه هیرمند، ضرورت جدی برای بهره‌مندی از آب پایدار سیستان و بلوچستان است.

نشست وضعیت پایش آب استان سیستان و بلوچستان به ریاست مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و با حضور منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان و مدیران استانی مرتبط در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوجستان آخرین وضعیت آب شرب استان سیستان و بلوچستان را ارائه داد.

براساس گزارش ارائه شده، استان سیستان و بلوچستان با میانگین بارش ۱۰۶ میلی متر جزء استان های کم بارش کشور است و با توجه به اسکان جمعیت سه میلیون نفری نیازمند سرمایه گذاری جدی در حوزه آبرسانی پایدار است.

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان دارای سه اقلیم شمال، مرکز و جنوب است؛ گفت: شمال استان که منطقه سیستان را تشکیل می دهد به لحاظ منابع آبی وابسته به رودخانه مهم هیرمند است.

وی در همین خصوص گفت: تامین حقابه کشور از محل این رودخانه که از افغانستان جاری است براساس توافق منعقد شده میان دو کشور که میزان حقابه ۸۲۰ میلیون متر مکعب در سال است اولویت و ضرورت جدی است.

معاون عمرانی وزارت کشور در نشست وضعیت پایش آب استان سیستان و بلوچستان گفت: تامین حقابه از رودخانه هیرمند، ضرورت جدی برای بهره‌مندی از آب پایدار این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
شما که نمی توانید حقابه را از افغانستان بگیرید برای چه جلسه برگزار می کنید