لحظه به لحظه با اخبار زلزله در ترکیه و سوریه:

دفن قربانیان زلزله در گور‌های دسته جمعی

قربانیان زلزله ویرانگر اخیر در سوریه و ترکیه در گور‌های دسته جمعی دفن می‌شوند.

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. درپی این زلزله شدید و پس لرزه‌های بزرگ آن تعداد زیادی از مردم دو کشور جان خود را از دست دادند. تاکنون بنابر اعلام منابع خبری شمار تلفات زلزله در سراسر سوریه به ۲۳۷۰ کشته و تعداد زخمی‌ها به ۲۵۵۴ نفر افزایش یافت. مقامات ترکیه هم از افزایش تعداد تلفات زلزله در این کشور به ۵۸۹۴ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۳۴ هزار و ۸۱۰ نفر خبر دادند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در خصوص ابعاد خطر زلزله تاکید کرد با توجه به ادامه پس لرزه‌ها، ۲۳ میلیون نفر در ترکیه و سوریه با خطر روبرو هستند. ترکیه و سوریه از سازمان جهانی بهداشت درخواست کردند تیم‌های پزشکی اعزام کند. خطر شیوع بیماری‌های واگیردار مانند وبا در شمال سوریه وجود دارد. زلزله زدگان شرایط بسیار دشواری دارند و تامین تجهیزات پزشکی مناسب دشوار است.


بیشتر بخوانید:


اخبار و تحولات لحظه‌ای سومین روز زلزله ترکیه و سوریه را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

دبیرخانه هیئت دولت عراق از ارسال دو هواپیمای حامل چند تن کمک‌های امدادی به ترکیه خبر داد.

۱ سال پیش
درخواست رئیس جمهوری عراق برای کمک به ترکیه و سوریه

«عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهوری عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت‌های منطقه به ویژه مردم سوریه و ترکیه به سبب پیامد‌های بلایای طبیعی مانند زلزله و شرایط ناپایدار اقلیمی در شرایط غم انگیزی زندگی می‌کنند که این امر مستلزم همکاری و هم افزایی همگان برای امداد رسانی فوری به این افراد آسیب دیده است.

۱ سال پیش
گفتگوی نخست وزیر عراق با بشار اسد

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفتگو کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وی در این تماس جان باختن شماری از شهروندان سوری در پی زلزله صبح دوشنبه در این کشور را تسلیت گفت.

السودانی همبستگی دولت و ملت عراق و سران عراق با ملت و سران سوریه در این مصیبت دردناک را اعلام کرد و از خداوند خواستار رحمت جان باختگان و شفای عاجل مصدومان شد.

نخست وزیر عراق بیان کرد که عراق و با توجه به وظیفه انسانی خود و روابط بین دو ملت، اقدام به حمایت از برادران سوری بدون هیچ لطف یا منتی در زمینه دفاع مدنی و اعزام تیم پزشکی و کمک‌های بشردوستانه فوری از سوخت و مواد غذایی، پزشکی و درمانی کرده است.

وی بر اهمیت امنیت و ثبات سوریه و تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

از طرفی دیگر رئیس جمهور سوریه از دولت و ملت عراق بابت همبستگی و حمایت تقدیر و بر عمق روابط بین دو کشور تاکید کرد.

۱ سال پیش
افزایش شمار جان‌باختگان زلزله ترکیه و سوریه

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد شمار کشته‌های زلزله در این کشور به ۹۰۵۷ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۲۹۷۹ نفر رسید.
الجزیره هم شمار کشته‌های زلزله در سوریه را ۲۹۰۲ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۰۸۵ نفر اعلام کرد.

۱ سال پیش
سازمان ملل: دولت سوریه از هیچ حمایتی از ما برای کمک رسانی دریغ نکرده است

المصطفی بنلملیح، هماهنگ کننده موقت امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه در کنفرانس خبری درباره اوضاع این کشور بعد از زلزله، گفت زلزله بحران آوارگان در سوریه را تشدید کرد.

به گزارش الجزیره، او افزود: برای تضمین وارد کردن کمک‌ها از ترکیه به شهر‌های شمال غربی سوریه تلاش می‌کنیم و امیدواریم این اقدام فردا صورت بگیرد. ما برای رساندن کمک‌ها به دست مردم تلاش می‌کنیم و نمی‌خواهیم فعالیت خود را سیاسی کنیم. آمار‌های اعلام شده بسیار کمتر از آمار‌های واقعی است و باید این فاجعه به طور جدی ارزیابی شود. دولت سوریه مشکل نیست و هرگونه حمایت لازم را برای رسیدن به مناطق زلزله زده در اختیار ما قرار می‌دهد.

۱ سال پیش
تیم پزشکی روسیه برای کمک به مصدومان زلزله راهی ترکیه شد

به گزارش آر تی، الکسی کوزنتسوف، دستیار وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که تیمی از پزشکان روس امروز برای ارائه خدمات درمانی لازم به زلزله زدگان عازم ترکیه خواهند شد.

۱ سال پیش
تخلیه ساکنان اسکندرون ترکیه

به گزارش روسیاالیوم، رسانه های ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کردند که در پی بالا آمدن سطح آب دریا در منطقه اسکندرون پس از زلزله، ساکنان این منطقه تخلیه شدند.

۱ سال پیش
کمک افغانستان به زلزله زدگان

به گزارش رویترز، طالبان از ارسال ۱۶۵ هزار دلار کمک به زلزله زدگان ترکیه و سوریه خبر داد.

۱ سال پیش
اختصاص مراکزی در سوریه برای اسکان زلزله زدگان

به گزارش المیادین، پیامد‌های زلزله همچنان بر زندگی مردم سوریه در حلب سایه افکنده است و صد‌ها نفر از خانه هایشان که ویران شده یا خسارت دیده است، آواره شده اند و در مراکز اقامت موقت اسکان داده شده اند.

کمیته فرعی امداد در استان حلب این مراکز را ایجاد کرده است. بیش از ۱۷۵ مرکز در تعدادی از مناطق برای اسکان شهروندان اختصاص یافته است و وعده‌های غذایی و کمک‌های انسانی در میان زلزله زدگان توزیع می‌شود.

۱ سال پیش
آسوشیتدپرس: تحریم‌ها روند کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله را کُند می‌کند

آسوشیتدپرس گزارش داد تحریم‌ها و اختلاف‌هایی که به علت جنگ در سوریه شدت گرفته، روند کمک رسانی به آسیب دیدگان از زلزله را کُند می‌سازد، اما آمریکا و هم پیمانانش قصد ندارند در سیاست‌های خود ضد دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بازنگری کنند.

امدادرسان‌ها می‌گویند تاخیر در کمک رسانی به آسیب دیدگان، بازی با جان مردم است؛ چرا که گروه‌های امداد و نجات به سختی می‌توانند کودکان و خانواده‌ها را از زیر آوار بیرون بکشند و در شرایطی که هوای زمستان بسیار سرد و هولناک است جایی برای اسکان بازماندگان از حادثه بیابند.

رئیس صلیب سرخ سوریه‌ی عربی، خالد بوباتی، روز سه شنبه در نشست خبری در دمشق گفت این گروه آمادگی دارند کمک‌های مردمی و دولت‌ها را به همه‌ی مناطق سوریه، از جمله مناطقی که در کنترل دولت نیست تحویل بدهد. او از اتحادیه اروپایی خواست با توجه به ویرانی گسترده‌ای که به علت زلزله اتفاق افتاده تحریم هایش را لغو کند.

۱ سال پیش
مجموع جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه به ۱۱۲۳۶ رسید

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری گزارش داد شمار جان باختگان زلزله در سوریه و ترکیه به ۱۱۲۳۶ نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از ۵۴ هزار نفر رسید.

۱ سال پیش
اردوغان: شمار جان باختگان زلزله به ۸۵۷۴ نفر رسید

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به شهر قهرمان ماراش کانون اصلی زلزله این کشور، رفته است، گفت: با فاجعه بزرگی مواجه هستیم و قهرمان ماراش بیشترین خسارت را دیده است.

وی افزود: در این زلزله تاکنون ۸۵۷۴ نفر جان باخته اند. در این حادثه همچنین ۴۹۱۳۳ نفر زخمی شده اند. برای بازسازی مناطق زلزله در سریعترین زمان ممکن در مدت یک سال تلاش خواهیم کرد. در این حادثه بیش از ۶۴۰۰ ساختمان ویران شده است.

۱ سال پیش
معاملات بورس استانبول متوقف شد

هئیت مدیره بورس استانبول اعلام کرد به علت نوسانات غیر قابل کنترل شاخص سهام، کلیه مبادلات سهام بورس استانبول تا اطلاعیه بعدی به حالت تعلیق در آمده است.  این تصمیم در پی دو کاهش ۵ و ۷ درصدی امروز در شاخص سهام بورس استانبول اتخاذ شد.

شمار قربانیان و زخمی‌های زلزله شدید ترکیه تا لحظه ارسال این خبر به ۴۵۱۸۱ نفر افزایش یافته است. بنا به اطلاعیه سازمان آفاد همچنین در این زلزله تا کنون ۶۹۵۷ نفر کشته و ۳۸۲۲۴ نیز مصدوم شده اند.

۱ سال پیش
پایان عملیات جستجو و نجات در شهر کیلیس

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه، محمد مُش، وزیر تجارت ترکیه که در شهر کیلیس بسر می‌برد در گفتگو با خبرنگاران گفت: عملیات جستجو و نجات در کیلیس پایان یافته و هیچکس در زیر آوار باقی نمانده است.

او اعلام کرد همه امکانات دولت ترکیه برای کمک رسانی بسیج شده است. زمین لرزه مناطق گسترده‌ای را تحت تاثیر قرار داده و انتقال کمک‌ها به علت شرایط نامناسب هوا با دشواری صورت می‌گیرد.

وزیر تجارت ترکیه گفت: در کیلیس ۲۲ نفر جان باخته و ۴۶۶ نفر مصدوم شده اند که ۱۴ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.
وی افزود: در کیلیس ۱۱۹ ساختمان ویران و ۱۳۸ ساختمان نیز به شدت آسیب دیده است.

۱ سال پیش
افزایش کشته شدگان زلزله در سوریه به بیش از ۲۵۰۰

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد شمار تلفات زلزله در سراسر سوریه به ۲۵۳۰ کشته و ۴۶۵۴ زخمی افزایش یافت. شمار جان باختگان زلزله فقط در شهر جندیرس سوریه به ۵۸۰ نفر رسیده است.

۱ سال پیش
اعزام نیروهای امداد از کشورهای اروپایی به ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه استار چاپ ترکیه، ۳۰ گروه امداد و نجات از ۲۱ کشور اروپا رهسپار مناطق زلزله زده ترکیه شدند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد ۱۱ گروه امداد و نجات کشور‌های اتحادیه اروپا که در پی زمین لرزه‌های دوشنبه ۶ فوریه به ترکیه اعزام شده بودند، وارد این کشور شده و فعالیت هایشان را در مناطق زلزله زده آغاز کرده اند. قرار است در مجموع ۱۲۰۰ امداد رسان از ۲۱ کشور اروپا به ترکیه اعزام شوند.

۱ سال پیش
پس لرزه جدید در قهرمان ماراش به بزرگی ۵.۱ ریشتر

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند پس لرزه جدیدی در شهر گوکچن واقع در قهرمان ماراش ترکیه به بزرگی ۵.۱ ریشتر رخ داد.

۱ سال پیش
خیابان‌ها در اسکندرون ترکیه زیر آب رفتند

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، گزارش داد بعضی از خیابان های شهر اسکندرون ترکیه در پی وقوع زلزله اخیر به زیر آب رفته است. بالا آمدن سطح آب، باعث آبگرفتگی خیابان های اسکندرون شده است.

۱ سال پیش
وزیر محیط زیست ترکیه: تاکنون ۶۸۴ پس‌لرزه رخ داده است

وزیر محیط زیست و عمران ترکیه در نشست خبری، با اشاره به افزایش تلفات زلزله اخیر به ۶۹۵۷ کشته و ۳۸۲۲۴ زخمی، گفت: تاکنون ۶۸۴ پس لرزه در منطقه ثبت شده است که بعضی از آن‌ها قوی بود. از شهروندان می‌خواهیم از ورود به خانه‌های آسیب دیده خودداری کنند. عملیات جستجو و نجات در ۹۰۰ ساختمان فروریخته ادامه دارد.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، او افزود: از امشب، وصل شدن برق در مناطق آسیب دیده به تدریج آغاز خواهد شد. ما با فاجعه بزرگی روبرو هستیم که در منطقه‌ای به مساحت هزار کیلومترمربع رخ داده است.

۱ سال پیش
انتشار فرمان اردوغان در روزنامه رسمی دولت ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی، بر اساس فرمان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اجرای حالت فوق العاده در ۱۰ استان زلزله زده قهرمان ماراش، آدانا، دیاربکر، آدی یامان، کیلیس، مالاتیه، غازی آنتپ، ختای، شانلی اورفا و عثمانیه از ساعت یک بامداد امروز آغاز شد.

رئیس جمهور ترکیه بر اساس ماده ۱۱۹ قانون اساسی این کشور و قانون حالت فوق العاده به مدت سه ماه در استان‌های زلزله زده حالت فوق العاده اعلام کرده است. رئیس مجلس ترکیه نیز بر اساس قوانین این کشور نمایندگان را برای بررسی فرمان رئیس جمهور به نشست فوق العاده فراخواند.

این نشست امروز برگزار خواهد شد. مجلس ترکیه می‌تواند مدت اعلام حالت فوق العاده را بیشتر و یا کمتر و یا آن را لغو کند. بر اساس قانون حالت فوق العاده دولت ترکیه باید برای زلزله زدگان بسته‌های حمایتی اختصاص و اماکنی را برای اسکان آنان اختصاص دهد. دولت می‌تواند سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های دانشجویی دولتی و خصوصی همچنین اماکن گردشگری را برای اسکان زلزله زدگان اختصاص دهد.

۱ سال پیش
ویدیویی از حجم خرابی‌های وسیع در شهر «قهرمان ماراش»

منابع خبری با انتشار ویدیویی از شهر قهرمان ماراش میزان ویرانی گسترده در این شهر را به تصویر کشیدند.

۱ سال پیش
سخنگوی اتحادیه صلیب سرخ و هلال احمر: میزان ویرانی‌ها در دو کشور بسیار گسترده است

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، توماسو دلالونگا، سخنگوی اتحادیه صلیب سرخ و هلال احمر در مصاحبه با این شبکه گفت: میزان ویرانی‌ها در ترکیه و سوریه گسترده است و نیاز ضروری به کمک رسانی به دو کشور وجود دارد. ضعف زیرساخت‌ها در سوریه مشکلات مردم را تشدید کرده و دسترسی به افراد گرفتار در زیر آوار، دشوارتر شده است.

او در ادامه افزود: اوضاع در سوریه بسیار پیچیده است. این کشور به مدت ۱۲ سال از درگیری مسلحانه رنج برده است. اوضاع معیشتی در سوریه هم دشوار است. حتی آواربرداری و رسیدن به افرادی که زیر آوار هستند، بسیار مشکل است. ما در سوریه با چالش‌های بیشتری روبرو هستیم.

دلالونگا در پایان گفت: افراد داوطلب از هلال احمر ترکیه و سوریه به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا افراد نجات یافته را از زیر آوار خارج کنند. کمک رسانی در مناطق زلزله زده باید در چند ماه آینده ادامه داشته باشد. برای گسترش کمک رسانی به اموال بیشتری نیاز داریم.

۱ سال پیش
قربانیان زلزله در ترکیه به بیش از ۶ هزار نفر رسیدند

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد اداره حوادث ترکیه اعلام کرد شمار کشته‌های زلزله در این کشور به ۶۲۳۴ نفر و شمار زخمی‌ها به ۳۷۰۱۱ نفر رسید.

۱ سال پیش
مردم ترکیه سه روز پس از زلزله

آواربرداری و امدادرسانی در ترکیه سه روز پس از زلزله همچنان ادامه دارد. فیلمی در شبکه‌های اجتماعی این کشور منتشر شده که وضعیت مردم این کشور را پس از گذشت سه روز از زلزله نشان می‌دهد.

۱ سال پیش
المیادین: مجموع شمار جان باختگان زلزله در سوریه از مرز ۴ هزار نفر فراتر رفت

براساس گزارش المیادین مجموع شمار جان باختگان زلزله در سوریه از مرز ۴ هزار نفر فراتر رفته است. در این حال شبکه الجزیره مباشر در خبری مشابه اعلام کرد شمار جان باختگان زلزله در سوریه به ۲۵۳۰ نفر و شمار زخمی‌ها به ۴۶۵۴ نفر افزایش یافته است.

۱ سال پیش
پرچم های ناتو بخاطر زلزله در ترکیه به حالت نیمه افراشته درآمد

در پی زمین لرزه‌های اخیر در ترکیه که موجب کشته و یا زخمی شدن هزاران نفر شده است پرچم‌های همه کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مقر ناتو در بروکسل به حالت نیمه افراشته درآمد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، این اقدام به نشانه همبستگی ناتو با ترکیه صورت گرفته است. پرچم‌های ۳۰ کشور عضو در مقر ناتو در بروکسل به نشانه همبستگی با ترکیه تا امشب نیمه افراشته خواهد ماند.

دفتر نمایندگی ترکیه در مقر ناتو در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی این اقدام را بسیار پر معنی دانست و از کشور‌های عضو ناتو به خاطر کمک‌هایی که به ترکیه ارسال کرده اند، تشکر کرد.

اووانا لونگسکو سخنگوی پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد کشور‌های عضو ناتو به تلاش‌ها برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده ترکیه ادامه می‌دهند.

۱ سال پیش
تصاویری از غم و اندوه زلزله زدگان
۱ سال پیش
تصاویری از امداد رسانی و آوار برداری به زلزله زدگان
۱ سال پیش
تصاویر قبل و بعد از زلزله در مناطقی از ترکیه و سوریه
۱ سال پیش
دفن قربانیان زلزله در گورهای جمعی

قربانیان زلزله ویرانگر اخیر در سوریه و ترکیه، به علت کمبود امکانات و بالا بودن تعداد قربانیان، در گورهای دسته جمعی دفن می شوند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ده ها نفر از قربانیان زلزله در شهر جندیرس در گورهای دسته جمعی در اطراف آوارهای خانه‌هایشان دفن شدند.

مسئولان محلی در مناطق در کنترل گروه های مسلح در شمال غرب سوریه، تاکید کردند همچنان دهها خانواده زیر آوار ساختمان‌ها گرفتار هستند و تلاش برای یافتن نجات یافتگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

۱ سال پیش
آخرین آمار جانباختگان زلزله ترکیه و سوریه
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد شمار تلفات زلزله در سراسر سوریه به ۲۳۷۰ کشته و تعداد زخمی‌ها به ۲۵۵۴ نفر افزایش یافت.

مقامات ترکیه هم از افزایش تعداد تلفات زلزله در این کشور به ۵۸۹۴ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۳۴ هزار و ۸۱۰ نفر خبر دادند. مجموع تلفات زلزله ویرانگر در دو کشور تاکنون ۸۲۶۴ کشته بوده است.

۱ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
سپاس از فهم و شعور عالی هموطنان عزیز
ایران ، بهترین مردم را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
اردوغان نمک نشناس ب خاطر نابودی پ ک ک به همه داعشی ها راه داد تا از مرزها وارد سوریه و عراق شن

اون همه مردم بی گناه مردم سوریه و عراق و شهید کردن زن و بچه

حتی ترکیه منابع سوریه و کل دستگاههای ریسندگی و پوشاک و از کارخانجات سوریه ب غارت بردن و وارد ترکیه کردن

کمی مردم ترکیه فکر کنن چقدر ظلم شد از طرف شون ب مردم منطقه
داعشی هاشون شکم های خانومای حامله و می دریدند و بچه و
درمیاوردن

سوری ها هم خدایی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
فقط سوریه مظلوم
نه ناتو به کمکش میاد
نه کشورهای ترک آسیای مرکزی
نه پاچه خواری مثه آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۳۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
22 تا سد زدند میخخواستند ککشورهای عراق و سوریه رو نابود کنند و ایران رو پر ازخاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام خدا را شکر زلزله زدگان در خوی هم در خانهای نو ساز که با وامخای بلند مدت و کم بهره و بلاعوض ساختند ساکن شده اند چون هیچ حبری در این سایت از انها که در سرمای زمستان در چادرها به سختی میگذرانند نیست ولی از سوریه و ترکیه خبرهای متنوع شاید هم گزارشگران ما در خارج از مرزها فعالتر از داخل هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
خیلی بده بدون اطلاع حرف بزنی لطفاً کمی صبر وتحقیق کن بعد حرف بزن
الان در هوای سرد خوی چطوری خانه سازی شروع شود انسان عاقل؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
دیشب ی نقشہ ھوایی از ورودھواپیماھا کمک رسان در آسمان ترکیہ و سوریہ منتشر کردن واقعا باعث تاسفہ واقعا
بعد میخوان بلا و مصیبت نازل نشہ
کل ھواپیما در آسمان سوریہ بہ زور ۸ شاید ۹ تا بیشتر نمیرسید ولی آسمان ترکیہ مملو از ھواپیماھای کمک رسان بود بہ سختی شمارش میشد در صورتی کہ دولت ترکیہ و ثروتش کجا سوریہ جنگ زدہ کجا
خداوند از ظلم کردن بہ ھیچ عنوان نمیگذرہ
برای ۲،۳ ماہ تحریمھا رو لغو میکردن ۔۔ھرچند الان خوشحالتر از سران غربی وحشی پیدا نمیکنید
وحوش غربی ذات کثیف و پستی دارن خدا ازشون نگذرہ کہ نمیگذرہ مطمئن باشن
( عزیزان میتونید خبر سرچ کنید و ببینید )
Iran (Islamic Republic of)
درد
۲۲:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
از زلزله خوی چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
منبع ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
بہ ۲:۵۷
گوشی دستت ھمہ جا سرک میکشی اینم برو خبرش ببین
آقا یا خانم منبع ھمہ مثل شما نیستن اخبار رو وارونہ بگن

و بہ آقای درد
ی ھمت کن از کنار بخاری بلند شو برو خوی ببین چہ خبرہ
مگہ نگران نیستی نشستی ی گوشی دستت گرفتی با این جملہ دنبال چی میگردی واقعا حداقل ی نقشی داشتہ باش بعد بیا این حرف بزن ۔۔ خوی ھم مثل کرمانشاہ و بم و رودبار بدون اینکہ تو بفھمی آباد میشہ
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
طالبان با آن وضعیت مالی ، در حد توانش کمک کرده ،انوقت بعضی دولت‌های خائن عرب با ثروتهای کهکشانی و دلارهای نفتی ، هیچ کمکی به سوریه نکرده اند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا قصدش به زانو درآوردن دولت ها وتحت فشار قراردادن مردم جهت اعتراض به حکومتشان است. شما که به فکر مردمتون هستید چرا کاری نمی کنید در جهت پایان دادن به این سختی ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
گور دسته جمعی سوریه؟؟!!مگه اینا مسلمون نیستند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
مگه مردم بم مسلمون نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
بمیها را که غسل و کفنشون کردند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۵۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خدا بهشون صبر بده خدایا خودت کمکشون کن
الان تورها ومسافرها چرا درک اوضاع رو ندارن مردمشون داذن از مرگ وویرانی مینالند بعضی از ایرانیهای سرخوش وخوشگذرانذبه فکر تفریح ورفتن به ترکیه هستید شما دیگه کی هستید
نمیلینید همینطور تقاضای کمک میکنند نون ندارن بخورن شما میخواهید برید وبال گردنشون بشید بابا شما اژانسهای تور وبعضی مردم اصلا انسانیت سرتون نمیشه همبشه به فکر جیب وحال کردن خودتونید اسمتون رو چی بزاریم
انسانیت ارزومونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
ایرانه مگه مردمش نون برای خوردن نداشته باشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خیلی عبرت بر انگیزه
امیدوارم با دیدن این وضع عبرت بگیریم و گناه نکنیم و از خداوند متعال غافل نشیم که انسان با مرگ فاصله ایی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
واقعا این ساختمان‌ها آسمان خراش اگر ویران بشن به هردلیلی، کی میخواد این همه بتن رو جمع کنه و کجا بریزه، خود این ساختمان‌ها میشه قبر ساکنینش، یاد اون خونه های ویلایی بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
سوریه تنها فقط خدا رو دارند خدایا خودت به دادشون برس نجاتشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
با وجود مقیاس بالای زلزله اما سازه های سالم را میشه مشاهده کرد اگه دوست داریم به یک همچنین وضعی دچار نشیم هرچه زودتر بحث اجباری شدن مجری در تمامی ساختمان ها الزامی گردد با تشکر از مجلس مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
همه کشورها باید در حد توان کمک کنند. فارغ از ملیت و نژاد. باید به داد مردم سوریه و ترکیه رسید. همه دنیا باید بسیج بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اگر ثابت شود وجود سدهای ترکیه باعث زلزله ایران و سوریه شده باشد باید از ترکیه خسارت بگیریم مسولان بجنبد یک تیم تحقیق بین المللی برای بررسی مسله تشکیل دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
سد چه ربطی به زلزله ترکیه داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
ربط داره تمرکز کن می فهمی آب از زیر زمین می کشند زمین پوک میشه می لرزه آگه سد باز بود اینطور نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اینا همش هشداره برای ما انسان ها که انسانیت داشته باشیم ازدروغ وگناهان دوری کنیم برای خدا کاری نداره یک لحظه اون اپارتمان ها وسرمایه ها را با خاک یکسان می کندوقدرتی بالاتر از قدرت اونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
جدای از همدردی برای ملت مسلمان و برادر ترکیه ، چند سوال ذهن من رو درگیر کرده:
آقای اروغان میتونن بگن خسارت مادی و معنوی این زلزله چند ثانیه ای چقدر بود و خسارتی که طی هشت سال به کشور و مردم مسلمان سوریه و عراق زدند چقدر بود؟


دوم اینکه ملت مسلمان ترکیه چه میزان دولت اردوغان رو امر به معروف و نهی از منکر کردن که این بلا رو به سر ملت سوریه نیارن؟

سوم اینکه آقای اردوغان بگن سودی که از توریسم جنسی به واسطه آزادی در سواحل آنتالیا در یک کشور مسلمان بدست آوردن در مقایسه با ضرر چند ثانیه ای زلزله چقدره؟

زلزله و سختی برای همه هست ولی ...
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۸:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
من هم از شما یه سوال دارم اینهمه اراجیف و چرت و پرت را از کجا در می آورین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
چرت و‌پرت نگو خواهشا. مردم ترکیه خسارت جانی و مالی دیدن نه اردوغان. اردوغان به هیچ‌جاشم نیست
در مورد سوریه و خوی چی میخوای بگی؟ حکومت خودمون چیکار میکنه که خوی زلزله اومد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
آقا نیما وقتی ادعای مسلمان بودن میکنی باید بہ ارزشھا و احکام و دستورات الھی ھم پایبند باشی
نمیشہ دم از مسلمان بودن زد ولی اعمال کفار رو انجام داد
برای پول و درامد احکام اسلام رو نادیدہ گرفت
فرق بین این تا آن زمین تا آسمان است
ھر جایی بلایی نازل میشہ یا امتحان الھی یا خشم خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
ظلمی که اردوغان با حمایت از داعش به مردم سوریه کرد خدا یک لحظه از ترکیه گرفت
عبرت ،عبرت ،خدا تعیین نمیکنه این مصیبت مال کدام حماقت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
جالب هست تصاویر دلخراش ویرانیها و گورهای دسته جمعی که مطرح میشود ناخودآگاه آدم را یاد چند سال پیش سوریه می اندازد که داعشیهای مسلح شده توسط ترکیه که از این کشور وارد سوریه میشدند و فجایع مشابه را رقم میزدند می اندازد . از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو زجو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
قضاوت نکن مگه اینا که کشته شدن مقامات دولت سوریه بوده اینا همه مردم عادی و بیچاره هستن که در خانه های فرسوده زندگی می‌کنند بعدش پس چرا زلزله در سوریه هم ویرانی و کشته داشته.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۸:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
شما که اینقدر با عالم غیب در ارتباطی لطفا بگو زلزله چند هفته پیش خوی بر اثر کدوم گناه بوده یا زلزله بم یا ..... ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خداوند انشااله به تمام مردم مبتلا به این مصیبت و اندوه صبر و تحمل عطا بفرماید
به امید شفای مریض های حادثه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
پیام حضرت آیت الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه: انتظار می رود با همت مسئولان ذیربط و مردم خیر، هر چه سریعتر نیازهای آسیب دیدگان فراهم شود

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
با این وضع و اوضاع در خبرها اومده تورهای داخلی بدنبال جذب توریست با قیمت‌های بالا به ترکیه هم شده اند!!!!اونم با وجود هشدارهای دولت ترکیه.
واقعا در بدبختی کامل بسر می‌بریم...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
دیدن این تصاویر جز درد و آه و اشک چیز دیگری ندارد بغض میگیره آدمو از این همه درد خدایا رحم کن بر ما ؛ خدایا به اشک اون پدر ، خدایا به ناله اون مادر رحمی کن
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۹:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اگه تو ایران قضیه ی گور های دسته جمعی زلزله به وجود بیاد پدر پدر پدر جد ایران توسط داخلی های غرب گدا و خارج نشین ها و رسانه های اونها در میارن ! اگه موقع زلزله ها ایران مثل ترکیه درخواست کمک جهانی بکنه خودتحقیران داخلی پدر ملت و دولت رو در میارن! پست فطرت خیلی زیاد داریم تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خفه بابا تو به چی فکر میکنی مردم به چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا غرب گراها موافق کمک خواستن ازجهان و دفن درگورهای دسته جمعی و دوری از غزبازی شرق گراها در جهت نابودی هرچه بیشتر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
کسانی که به دروغ گفتند هر 150 سال در تهران زلزله میاد
تصاویر تا 180 سال پیش تهران تا زمان اوایل قاجار هم موجود است هیچ زلزله ای نیومده
تهران هم سالم سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
الهی که از هر جا بلا دور باشه مخصوصا کشور ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
ان شاءا..که نیاید فقط کسانی می فهمند زلزله چیه که دچارش شدند خودم تا سالها از هر صدا مهیب و تکونی حالم بد میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اینایی که منفی زدند خیلی دوست دارند با زلزله هلاک شوند؟
آخرین اخبار