اولیانوف: اعلام بن بست در مذاکرات موجب افزایش تنش‌ها می‌شود

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نسبت به اظهارات مقامات غربی درباره به بن بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بن‌بست در مذاکرات برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته‌ای ایران ممکن است به تشدید کنترل نشده تنش‌ها منجر شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که موضع ایران در مورد شماری از مسائل، روند دستیابی به توافق برجام را پیچیده می‌کند. در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را با تهران امضا کردند که قرار بود به حل بحران در مورد تحولات هسته‌ای ایران کمک کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، بار‌ها آمادگی برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای را اعلام کرده است. از آوریل ۲۰۲۱، روسیه، انگلیس، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه در حال مذاکره با ایران در مورد بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند. در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت مذاکرات با نمایندگان ایران در وین بدون نتیجه پایان یافت.

پیش از این، لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی به نقل از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام نوشت: «فعلا برجام در وضعیت توقف قرار دارد. نمرده است، اما به پیش هم نمی‌رود.»

علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران در معادله برجام مدعی است و بار‌ها اعلام کرده که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است،تاکید کرد ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به طرق مختلف ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
فقط تعامل
همراه با ابتکار عمل
نبایست در زمین حریف بازی کرد
باید ابتکار عمل دست ایران باشد
باید باسیاست چند لایه وترکیبی
حریف را در انفعال قرار داد
مهره چینی ها دقیق وهمیشه
یک قدم از حریف جلوتر بود
ازتمام فرصت ها استفاده ی بهینه کرد
وتهدید ها راخنثی وبه خودشان منعکس کرد
حساسیت های مرزی اسراییل را درتمام کشورهای همسایه فعال کرده وحماس را به سمت آرمان های
ملی متحرک نمود
آخرین اخبار