سردبیر نشریه نشنال اینترست:

جایزه جهانی کتاب را باید به مراکز آکادمیک غربی معرفی کرد

پل پیلار گفت: باید در معرفی هرچه بیشتر جایزه جهانی کتاب به مراکز آکادمیک غربی کوشید.

پل پیلار یکی از سردبیران نشریه نشنال اینترست و عضو ارشد مرکز تحقیقات امنیتی دانشگاه جورج تاون و نیز مرکز سیاست‌های امنیتی ژنو است. وی استاد مهمان در برنامه مطالعات امنیتی در دانشگاه جورج تاون است.

پل پیلار دارای مدرک افتخاری از کالج دارتموث، لیسانس فلسفه از دانشگاه آکسفورد و کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه پرینستون است. عناوین برخی از کتاب‌های منتشر شده پل پیلار از این قرار است: «مذاکره برای صلح: خاتمه جنگ بعنوان یک روند چانه‌زنی (۱۹۸۳)»؛ «تروریسم و سیاست خارجی ایالات متحده (۲۰۰۱)»؛ «اطلاعات و سیاست خارجی ایالات متحده: عراق، ۱۱ سپتامبر و اصلاح اشتباهات (۲۰۱۱)» و «چرا آمریکا جهان را اشتباه می‌فهمد: تجربه ملی و ریشه‌های سوءبرداشت (۲۰۱۶)».

وی درباره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه من با این جایزه آشنا نبودم. این جایزه به میزانی که کار‌ها و مطالعات خوب و برجسته در مورد ایران یا اسلام را به صورت دقیق مورد شناسایی قرار دهد، می‌تواند نیروی مثبتی برای درک بیشتر این موضوعات باشد.

پیلار ادامه داد: جوایز کتابی که در ایالات متحده مستقر هستند و من با آن‌ها آشنا هستم به نظر می‌رسد حداقل در بین محققان توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده‌اند. حدس می‌زنم حداقل برخی از موضوعات انتخاب شده و شکل‌دهی به طرح‌های پیشنهادی کتاب، جایزه‌ای در ذهن دارند و بنابراین وجود جایزه به ترویج نوع پژوهشی که آن را به رسمیت می‌شناسد کمک می‌کند.

عضو ارشد مرکز تحقیقات امنیتی دانشگاه جورج تاون درباره مراکز ایرانشناسی در آمریکا گفت: اساساً ایرانشناسی در مراکزی که این حوزه مطالعاتی تمرکز اصلی آنهاست، انجام نمی‌شود. بیشتر بهترین کار‌های علمی در مورد ایران توسط متخصصانی انجام می‌شود که اتفاقاً به این یا آن اتاق فکر یا دانشگاه وابسته هستند و به عنوان بخشی از یک گروه کار نمی‌کنند.

پیلار همچنین درباره تاثیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بر دیپلماسی فرهنگی ایران نیز اشاره کرد: در این شرایط تاثیر صرفا محدود به تعداد کمی از محققان و دیگر متخصصان در این زمینه می‌شود. هرچند که این جایزه دیپلماسی فرهنگی ایران را غنا می‌دهد و از این نظر مثبت است، اما مسئولان فرهنگی ایران نیز باید در معرفی هرچه بیشتر و بهتر این جایزه به غربی‌ها و مراکز آکادمیک غربی هم بکوشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار