جمع آوری برخی مواد غذایی در آمریکا به دلیل احتمال آلودگی به ویروس

رسانه‌ای آمریکایی از جمع آوری صد‌ها ماده غذایی از فروشگاه‌ها در آمریکا به دلیل احتمال آلودگی به ویروس لیستریا خبرداد.

شبکه آمریکایی «تودی» در گزارشی از جمع آوری صدها ماده غذایی از فروشگاه ها در آمریکا به دلیل احتمال آلودگی به ویروس لیستریا خبرداد.

به دلیل احتمال آلودگی با ویروس لیستریا، دستور جمع آوری بیش از ۴۰۰ بسته غذایی که در فروشگاه‌های مختلف فروخته شده بودند صادرشده است. سازمان غذا و داروی آمریکا (اف دی ای) اعلام کرد این اقلام غذایی تولید شرکتی به نام «فرِش آیدیشِن» بودند.

این دستور جمع اوری شامل ساندویچ هاغ، مافین ها، سالاد میوه و دیگر اقلام فروخته شده در تاریخ بیست و چهار ماه ژانویه تا ۳۰ ژانویه می‌شود. 

عفونت لیستریا یا لیستریوسیس، عفونتی ست که توسط باکتری بی هوازی لیستریا مونوسیتوژنز ایجاد می‌شود. این مسمومیت بخصوص در بچه‌ها می‌تواند کشنده و تهدید کننده حیات باشد. لیستریا ممکن است در انواع سبزیجات یخ زده و میوه‌ها موجود باشد.

دو چیز عفونت لیستریا را برای انسان خطرناک می‌سازد. نخست اینکه این موجود زنده در محیط سرد هم خیلی خوب رشد می‌ند. لیستریا می‌تواند حتی در یخچال هم زنده بماند و به فعالیت خود ادامه دهد. دوم اینکه لیستریا متاسفانه جزو باکتری‌هایی ست که می‌تواند داخل سلول‌های درون سیستم ایمنی (ماکروفاژها) که در حالت عادی باکتری‌ها را می‌کشند، زنده بماند.

معمولا لیستریا از طریق گوشت‌هایی که بخوبی مورد پردازش قرار نگرفته‌اند، مثل انواع کالباس‌ها یا محصولات لبنی بدست آمده از شیری که پاستوریزه نشده باشد یا به عبارت بهتر شیری که به اندازه کافی گرم نشده تا باکتری‌های آن کشته شوند، منتقل میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار