وزیر ارتباطات:

امکان دسترسی به سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند، فراهم شد + فیلم

زارع پور گفت: همان‌طور که وعده داده بودیم، امکان دسترسی به سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند، فراهم کردیم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بهبود استفاده از اینترنت در فضای فیلتر شده توسط کشور‌های خارجی افزود: پیش از این وعده داده بودیم تا مشکل برنامه نویسان و افرادی که دسترسی به سایت‌های تحریم شده را ندارند و این سایت‌ها توسط غرب فیلتر شده، رفع شود که این وعده محقق شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار سایت و سرویس اطلاع رسانی برای مردم کشور تحریم شده است، اظهار داشت: بسیاری از این ابزار‌ها و سرویس‌ها مورد نیاز مشترکان است و در شرایط فعلی، دسترسی به آن‌ها توسط آی پی‌هایی با ابزار‌های فیلتر شکن انجام می‌شود که سرعت استفاده را کند می‌کند، اما از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه اندازی شده است که امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را فراهم خواهد کرد.

زارع پور ادامه داد: این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳.online در دسترس قرار گرفته است و برای دوستان حرفه‌ای، ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شده است.

دستاورد‌های حوزه ارتباطات در دولت سیزدهم

زارع پور در ادامه به رونمایی‌های اخیر این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: روز گذشته از نمونه کیفی ماهواره ناهید ۲ و نمونه پروازی ماهواره طلوع ۳ رونمایی شد و آخرین دستاورد‌های صنعت فضایی کشور به نمایش گذاشته شد.

وزیر دولت سیزدهم با تاکید بر توسعه پیام رسان‌های داخلی گفت: مسائل مربوط به سخت افراز‌های لازم و پهنای باند را برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کردیم که حتی با شماره‌های خارجی نیز امکان استفاده از آن‌ها فراهم شده است و امیدواریم برای اینکه مردم از قابلیت‌های این پیام رسان‌ها مطلع شوند، رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

۸۰ درصد خانواده از شبکه فیبر نوری بهره مند می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت درباره بهبود شبکه فیبر نوری برای اینترنت در کشور اظهار داشت: بر اساس هدفگذاری انجام شده، ۸۰ درصد خانواده‌ها قابلیت استفاده از فیبر نوری را خواهند داشت. این پوشش به این معنا است که با درخواست آن‌ها ظرف یک ماه اپراتور زیرساخت لازم را برای استفاده خانواده از فیبر نوری فراهم خواهد کرد.

زارع پور یادآور شد: در ۱۰ استان توسعه فیبر نوری شروع شده است و برای سایر استان‌ها در حال انجام است. همچنین حدود ۲.۵ میلیون پوشش برای فیبر نوری انجام شده و برنامه‌ریزی وزارتخانه به گونه‌ای است که سال آینده بتوانیم حداقل آن را به ۱۰ میلیون برسانیم. تا پایان دولت سیزدهم هم امیدواریم وعده پوشش ۲۰ میلیون فیبرنوری را محقق کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
دمتون گرم
آخرین اخبار