توزیع ۱۰ پنل خورشیدی بین عشایر بروجرد

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: همزمان با هشتمین روز از دهه فجر ۱۰ دستگاه پنل خورشیدی بین خانوار‌های عشایری شهرستان توزیع شد.

نوراله مصطفی نژاد رییس اداره امور عشایر بروجرد اظهار داشت: از این میزان پنل توزیع شده تعدادی به زنان سرپرست خانوار عشایر اهدا شد.

او افزود: جشن بزرگ انقلاب با حضور پرشور ایلات و عشایر شهرستان بروجرد و به همت بخشداری مرکزی شهرستان همزمان با ایام دهه فجر در روستای زرشکه بروجرد برگزار شد.

رییس امور عشایر بروجرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه خدمت رسانی به روستاییان و عشایر را فراهم کرده است، بیان کرد: جامعه عشایری از وفاداران همیشگی انقلاب هستند و خدمت رسانی به این قشر تولید کننده از اولویت های مهم دولت سیزدهم است.
مصطفی نژاد اضافه کرد: این پنل های خورشیدی منظور رفاه حال عشایر و با اولویت زنان سرپرست خانوار و در مناطق عشایری فاقد برق شهرستان توزیع شده است.
رییس امور عشایر شهرستان بروجرد یادآور شد: این پنل ها قابلیت فرآوری ۱۰۰ وات برق را دارند و می توانند روشنایی حداقل ۱۰ شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تامین کنند.
مصطفی نژاد گفت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند که هر گونه کمک در حل مشکلات این قشر از جامعه به نوعی حمایت از تولید به شمار می رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.