حدنگاری و صدور سند مالکیت ۳۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: حدنگاری و صدور سند مالکیت برای ۳۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان انجام شد.

علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۱۷۵ قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۱۵۷ هزار و ۳۸۴ هکتار حدنگاری و برای این اراضی سند تنظیم و صادر شد که با احتساب عملکرد پارسال، این مساحت به ۳۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است.
او گفت: اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی ضمن اینکه با اعتبار بخشی به اسناد مالکیت، موجب توسعه کشاورزی، افزایش امنیت غذایی و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی می‌شود، از بسیاری اختلافات ملکی و تصرفات عدوانی نیز خواهد کاست.
رییس کل دادگستری خوزستان افزود: این اقدام همچنین به کشاورزان و بهره‌برداران اراضی کشاورزی کمک می‌کند تا با اخذ تسهیلات بانکی و دولتی در توسعه کشاورزی، به تولیدات خود رونق بیشتری بدهند که این امر کاهش نرخ بیکاری و ارتقای امنیت جامعه را نیز در پی دارد.

آقای دهقانی  با تاکید بر تشکیل جلسات کمیسیون رفع تداخل در شهرستان‌ها، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مطرح در این کمیسیون را خواستار شد.

او با بیان اینکه مساحت اراضی کشاورزی مشمول این طرح در شهرستان‌ها متفاوت است، ادامه داد: شهرستان دشت آزادگان در این زمینه پیشرو بوده است و اهواز، شوش، شوشتر، رامهرمز، هفتگل و دزفول نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: انتظار داریم همه شهرستان‌ها باتوجه به مساحت اراضی کشاورزی خود تا پایان سال به سطح مطلوب دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.