ثبت صادرات ۶.۵ میلیارد دلاری از خوزستان طی امسال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: طی امسال، ۶.۵ میلیارد دلار صادرات محصولات از جمله فولاد، پتروشیمی و صنایع غذایی از استان خوزستان ثبت شده است.

حمیدرضا فلاح مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان  گفت: عمده این محصولات به کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عراق صادر شده است.

او با بیان اینکه روند صادرات کشور با ۱۸ درصد رشد همراه بوده است، ادامه داد: طی امسال ۹.۵ میلیارد دلار واردات به استان داشته‌ایم که اغلب مواد اولیه واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی بوده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به روند رو به رشد کمیت و کیفیت تولیدات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در تنوع محصولات صنعتی و معدنی شاهد رشد قابل توجهی در استان خوزستان بوده‌ایم به طوریکه اکنون ۵۱ شهرک صنعتی و حدود ۲ هزار واحد صنعتی در استان خوزستان فعال است.

آقای فلاح با اشاره به فعال بودن ۱۵۰ هزار واحد صنفی دراستان خوزستان، سرمایه گذاری در استان را روبه رشد دانست و افزود: حدود سه هزار جواز تاسیس طی امسال در استان خوزستان صادر شده که آمار چشمگیری است.

او می‌گوید: ارتباط بین صنایع بزرگ و کوچک یکی از مواردی است که جای کار دارد و جزو برنامه‌های وزارت صمت فعالیت در این حوزه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.