باغ موزه دفاع مقدس البرز در ۲۸ هزار متر مربع ساخته می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز می‌گوید ساخت باغ موزه دفاع مقدس البرز در ۲۸ هزار متر مربع سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: ساخت این مرکز فرهنگی در پارک ۱۱۰ هکتار جهان‌نمای کرج مصوب شد و اکنون فاز اول آن تکمیل و مورد بهره برداری قرارگرفته است. زمین اختصاص یافته برای ساخت این مرکز فرهنگی را ۴۳ هزار متر مربع از این پارک است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه تاکنون ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری کرج برای ساخت پروژه هزینه کرده است، تصریح کرد: سهم استانداری به دلیل وضعیت دولت عقب مانده است، از این رو مقرر شد با همکاری مدیرکل مسکن و شهرسازی استان به جای تأمین بودجه، زمینی را در شمال میدان بهارستان عظیمیه با وسعت ۷ هزار متر مربع با کاربری گردشگری واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه ۴۸ هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت و بنا به دستور استاندار البرز باید تا ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری برسد.

اسلامی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در البرز یک مرکز فرهنگی فاخر است، متذکر شد: براین اساس یکی از زیباترین طرح‌های مراکز فرهنگی دفاع مقدس سراسر کشور است.

اسلامی در ادامه با بیان این که از ۵۰ نقطه تدفین شهدای گمنام تاکنون ۴۲ یادمان ساخته شده و ۲ یادمان دیگر در حال ساخت است و برای ۶ نقطه دیگر ساخت یادمان تدوین شده، گفت: در حوزه ادبیات در استان البرز تا امروز ۷۶۴ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس اعم از تاریخ شفاهی و زندگینامه و خاطرات شهدا و پیشکسوتان تدوین شده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۵۶۸ ساعت کار پژوهش در تاریخ شفاهی انجام شده ضمن اینکه ۲ هزار و ۶۲۰ ساعت تدوین اسناد تاریخ شفاهی انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز حمایت از ۱۰ عنوان پایان نامه دانشجویی در حوزه دفاع مقدس، ساخت ۳۸ مستند دفاع مقدس، ۱۸ هزار و ۵۲۶ قطعه عکس و پنج هزار و۴۰۵ دقیقه فیلم از دیگر اقدامات در این بخش می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.