آخرین وضعیت کنسولگری باکو در تبریز/ موضع ایران نسبت به جمهوری آذربایجان چیست؟

کنعانی گفت: سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناسبات با کشورهای همسایه ای چون جمهوری آذربایجان مبتنی بر حفظ و توسعه روابط است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست جشنواره بین‌المللی نشان علمی و فرهنگی شهریار در تبریز در خصوص وضعیت روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان پس از حادثه حمله به سفارت این کشور در تهران اظهار داشت: همان گونه که به کرات و از طریق مواضع وزارت امور خارجه اعلام کرده‌ایم، سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناسبات با کشور‌های همسایه مبتنی بر حفظ و توسعه روابط است.

وی در واکنش به اظهارات روز‌های اخیر برخی مقامات آذربایجانی مبنی بر اقدام از پیش طراحی شده در حادثه حمله به سفارت این کشور و برخی گمانه زنی‌ها در زمینه تعطیلی کنسولگری این کشور در تبریز نیز گفت: موضع رسمی کشور در این زمینه کاملا شفاف و مشخص است و هیچ برنامه‌ای از سوی جمهوری اسامی ایران برای تعطیلی کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن همدردی با دولت و ملت کشور‌های ترکیه و سوریه بخاطر وقوع زلزله ویرانگر دوشنبه گذشته در این دو کشور تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیگیر ارسال کمک‌های بشردوستانه و اعزام تیم‌های امدادی و پزشکی به مناطق زلزله زده در این دو کشور است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
باکو به تبریز نظر دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
برو عموجون کشک ات را بساب.
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۲۲:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
دولت بی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
ببندید اون لانه جاسوسی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
یا تهران باز کنند یا تبریزم ببندید ، نمیشه در پایتخت سفارت نداشته باشند در یک استان دیگه کنسولگری داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
امروز دشمنان ایران اسلامی، در جرگه پانفارس و پانترک در پی تفرقه بین ایران اسلامی و آذربایجان هستند و همچنین با عراق و سوریه و ترکمنستان و ترکیه و پاکستان و قطر و روسیه
آخرین اخبار