طرح جامع پایانه مرزی دوغارون آغاز شد

فرماندار تایباد از اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی دوغارون بعد از ۲۰ سال انتظار خبر داد.

مهدی دونده فرماندار تایباد گفت: پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، یکی از پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

وی اجرای شدن طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با هدف تسهیل در صادرات و واردات را امری ضروری دانست که پس از ۲۰ سال انتظار همزمان با ایام دهه فجر به مرحله اجرا رسید.

فرماندار تایباد بیان کرد: یک سال است که درخصوص اجرای این طرح جلسات و نشست‌های تخصصی متعددی با نهادهای مرتبط برگزار شده تا اینکه در ایام مبارک دهه فجر شاهد آغاز اجرایی شدن طرح در گذرگاه دوغارون هستیم.

دونده بیان کرد: اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان انجام می‌شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ساخت این پایانه را در راستای وظایف ذاتی خود و تسهیل در صادرات و واردات استان بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون را زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و افزایش عدالت اجتماعی در منطقه اعلام کرد و توضیح داد: سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، ۳ میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود که با اجرای این طرح علاوه بر اشتغالزایی عدالت اجتماعی بین دو کشور نیز وسعت خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون به وسعت ۷۸ هزار مترمربع و سرمایه‌ای بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود که اجرای آن در طول ۱۸ ماه اشتغال مستقیم برای ۹۲۳ نفر را فراهم خواهد کرد.

برچسب ها: دوغارون ، تایباد ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار