سرمایه گذار پتروشیمی بهشهر همچنان پیگیر موضوع

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: متقاضی و سرمایه گذار ساخت پتروشیمی در بهشهر همچنان پیگیر است.

ایرج حشمتی در حاشیه افتتاح واحد آزمایشگاه آب و خاک در آمل، گفت: با توجه به شرایطی که هم اکنون در مازندران وجود دارد، این سازمان پیگیری‌های لازم را برای توقف ساخت پتروشیمی در بهشهر انجام داده است.

او افزود: نمی‌توانم بگویم ساخت پتروشیمی در بهشهر منتفی شده است، چرا که متقاضی و سرمایه گذار ساخت پتروشیمی  بهشهر همچنان پیگیر است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: این سازمان پیگیری‌های سازمانی خود را در این خصوص انجام می‌دهد و نظر‌های کارشناسی خود را نیز قبلا داده و در آینده نیز خواهد داد.

حشمتی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست هیچ‌گاه در حفظ حقوق شهروندی عدول نمی‌کند و قطعا اگر بخواهد تصمیم بگیرد، براساس ملاحظات کارشناسی، ضوابط استقرار و حقوق مردم خواهد بود.

معاون محیط زیستی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره صدور مجوز و استقرار صنایع آب بر در استان گفت: ضوابط استقرار این صنایع بر اساس اصول توسعه پایدار و برمبنای اقتصادی بودن صنعت، حفظ محیط زیست، ملاحظات کارشناسی و حقوق مردم خواهد بود.

شرکت سهامی پتروشیمی مازندران مردادماه پارسال مجوز تاسیس یک واحد پالایشگاه در منطقه حسین آباد بهشهر را گرفت و قرار بود این واحد صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی در زمین ۹۰ هکتاری ساخته شود، اما ۲۰ اسفند و همزمان با آغاز عملیات اجرایی این واحد، سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد این مجتمع مجوز زیست محیطی ندارد و پس از این اظهار نظر مخالفت‌ها در خصوص راه اندازی آن آغاز و ساخت آن متوقف شد.
تصویر آرشیوی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.