تولید ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل ۳۵ درصد ام. دی. اف و محصولات چوبی با کیفیت کشور را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

رامین صادقی امروز در جریان بازدید معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از چند واحد تولیدی در اردبیل گفت: این مجموعه‌ها با تنوع تولید محصولات سعی دارند تا ظرفیت اشتغالزایی خود را به بیش از ۴۸۰ نفر برساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان سرمایه‌گذاری این مجموعه را بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و می گوید: اردبیل در تولید ام. دی. اف خام، روکش اچ.پی.ال و چسب اوره فرمالیده جز استان‌های پیشرو کشور است و با کیفیتی مطلوب محصولات متنوع در این مجموعه تولید می‌شود.

به گفته او، توان تولید این کارخانه در مراحل مختلف بیش از یک میلیون متر مربع است که همچنان سعی بر این است تا تنوع تولید محصول را شاهد باشیم که با این روند ۱۰۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

صادقی از نصب ماشین‌آلات جدید برای تولید گلیسرین و ام.پی.چی خبر داد و گفت: در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار طرح‌های توسعه این واحد در حال احداث و به‌روزرسانی است و قطعاً با افتتاح واحد فرمالین و یو.اف. سی، این مجموعه قادر خواهد بود ۴۵۰ تن تولید روزانه را انجام دهد.

او از خرید و نصب خط پتروشیمی متانول و مونتاژ آن خبر داد و می گوید: تمام تلاش مجموعه تولیدی استان اردبیل بر این است تا با تأمین مواد اولیه تولید خود را با کیفیت مناسب انجام داده و حتی صادراتی را به کشورهای مختلف انجام دهد.

صادقی در ادامه گفت: در تولید ورق اچ.پی.ال استان اردبیل ۸۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند و با توجه به کیفیت بالا، درخواست صادرات از روسیه را نیز شاهد بودیم که به دلیل نیاز بازار امکان صادرات فراهم نشده ولی در ماه‌های آینده زمینه این کار نیز مهیاتر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با قدردانی از سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع عمومی می گوید: در بازدیدهای متعددی که از واحدهای تولیدی انجام می‌شود، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سعی خواهیم کرد مشکلات صاحبان تولید و سرمایه‌گذاری را مورد رصد و بررسی قرار داده و در حل آنها گام‌های مؤثری را برداریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.