اورژانس ایرانشهر به سامانه آسایار متصل شد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر گفت: سامانه عملیاتی آسایار و مرکز دیسپچ تخصصی به بهره برداری رسید.

علیرضا ایرندگانی گفت: با فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم جهت اجرایی شدن سامانه عملیاتی اتوماسیون آسایار، این سامانه در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه اجرایی شد.

به گفته وی، با راه اندازی این سامانه علاوه بر حذف فرم‌های کاغذی و ثبت و نگهداری فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی بصورت الکترونیک، دسترسی به آمار و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی و بهره گیری از آن نیز تسهیل می‌شود.

ایرندگانی بیان کرد: برای راه اندازی این سامانه فعلاً پنج شهرستان ایرانشهر، بمپور، لاشار، سرباز و راسک به همراه پایگاه‌های شهری جاده‌ای این مراکز در فاز اول به گوشی‌های تلفن همراه متصل به اینترنت، جهت دریافت و ذخیره اطلاعات و ثبت اطلاعات در سامانه آسایار تجهیز شدند؛ و در فاز دوم سایر مراکز و شهرستان‌های تحت پوشش به این سامانه متصل خواهند شد.

وی تصریح کرد: همچنین کلیه آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اورژانس دانشگاه به دستگاه جی پی اس تجهیز خواهند شد و ردیابی آمبولانس‌ها و همچنین ثبت دقیق زمان اعزام و رسیدن به صحنه از اهداف نصب این دستگاه‌ها است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: دسترسی به آمار و اطلاعات این سیستم سبب می‌شود دسترسی به آمار و اطلاعات اورژانس تسهیل و فرصتی فراهم می‌شود تا با بهره‌گیری به موقع از آمار و اطلاعات برنامه مؤثری برای ارتقاء سیستم تدوین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار