تردید ژاپن برای همراهی با آمریکا در تحریم پکن

در میانه توافق آمریکا، هلند و ژاپن برای اعمال تحریم علیه چین، توکیو می‌گوید مطمئن نیست بخواهد به اندازه واشنگتن علیه پکن محدودیت اعمال کند.

یک قانونگذار بانفوذ حزب حاکم ژاپن می‌گوید ممکن است کشورش در مقایسه با آمریکا، تحریم‌های ملایم‌تری را علیه چین اعمال کند.

به گزارش رویترز، ژاپن ماه گذشته با هلند و آمریکا در خصوص توقف صادرات برخی تجهیزات به چین توافق کرد. بر اساس این توافق، ارسال ماشین‌آلاتی که چین با استفاده از آن‌ها می‌تواند ریزتراشه‌های پیشرفته تولید کند، متوقف خواهد شد.

آکرا آماری، وزیر سابق تجارت حزب لیبرال دموکرات ژاپن در این خصوص می‌گوید: «آمریکا [در مورد تحریم‌ها] سختگیری می‌کند، اما این سوال وجود دارد که آیا ما باید دقیقاً با آن هماهنگ باشیم یا خیر. آنچه ما انجام می‌دهیم به رسمیت شناختن نگرانی در مورد تجهیزات است».

گفتنی است، آمریکا می‌خواهد تلاش پکن برای تسلط بر تولید ریز تراشه‌ها را متوقف کرده و از دستیابی این کشور به نیمه هادی‌هایی که می‌تواند قدرت نظامی آن را افزایش دهد، جلوگیری کند.

در حال حاضر، هرگونه تفاوت در تحریم‌های جداگانه‌ای که توکیو، واشنگتن و آمستردام علیه چین اعمال می‌کنند، می‌تواند برای بایدن نوعی دردسر سیاسی باشد. در همین راستا، SEMI، یک گروه صنعتی تولید کننده قطعات الکترونیکی در این ماه هشدار داده که کنترل تولیدات فناوری چین موثر نخواهد بود مگر اینکه متحدان آمریکا تحریم‌ها را مطابق با این کشور اتخاذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار