آلمان: تحریم‌های روسیه را تشدید می‌کنیم

صدر اعظم آلمان از تشدید تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه خبر داد.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان از تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شولتس امروز (چهارشنبه) در پارلمان این کشور گفت: ما تحریم‌ها علیه روسیه را همزمان با سالگرد حمله این کشور به اوکراین در ۲۴ فوریه تشدید خواهیم کرد. این اقدام پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد بود.

صدر اعظم آلمان در ادامه خاطرنشان کرد: پوتین هرگز به اهداف خود چه در میدان نبرد و چه در دیکته کردن مفاد صلح نخواهد رسید.

بالاترین مقام اجرایی کشور آلمان در ادامه با انتقاد از رقابت ایجاد شده در میان کشور‌ها برای ارسال تسلیحات بیشتر و پیشرفته‌تر به کی‌یف، افزود: این اقدام در نهایت باعث ایجاد اختلاف در میان کشور‌های متحد خواهد شد. ما به دنبال انسجام در میان کشور‌های اعانه کننده به اوکراین هستیم.

اندیشمندان رئالیست غربی همچون هنری کسینجر، وزیر خارجه پیشین آمریکا و نیز جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باورند که گسترش ناتو به مرز‌های روسیه دلیل بروز جنگ اوکراین است و بهترین راهکار برای پایان بخشیدن به این جنگ میانجیگری و آغاز مذاکرات صلح میان دو طرف است.

این دو اندیشمند رئالیست تاکید دارند اوکراین باید به کشوری بی طرف میان شرق و غرب (روسیه و ناتو) تبدیل شود و کی‌یف باید برای همیشه رویای پیوستن به سازمان آتلانتیک شمالی را به فراموشی بسپارد.

با این حال، کشور‌های غربی با تفکر لیبرال بر این باورند که اوکراین کشوری دارای حق حاکمیت بوده و خود باید درباره پیوستن به ناتو تصمیم‌گیری کند. مرشایمر توهمات لیبرالی را در نهایت عامل اصلی تشدید تنش‌ها و بروز جنگ در اوکراین می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
دلش یه گوشمالی حسابی می خواد بد بخت غلام حلقه به گوش.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۳:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
بادنجون دور قاب چین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
نوبت این هم می رسه زود خواهد رفت
آخرین اخبار