منچستر مثل PSG، شیاطین سرخ در اختیار قطری‌ها

یک گروه سرمایه‌گذاری قطری طی چند روز آینده برای خرید منچستریونایتد پیشنهاد خواهند داد و مطمئن است که هر رقیبی را در این راه شکست خواهد داد.

طبق گزارش اسپورت میل، آن‌ها می‌خواهند یک فوق ستاره بزرگ را در تابستان به اریک تنهاخ هدیه بدهند.
سرمایه‌گذاران قطری در حال برنامه‌ریزی برای تصاحب مالکیت منچستریونایتد هستند و می‌خواهند با حمایت مالی خود، باشگاه را به اوج برگردانند.

منابع معتبر فاش کرده‌اند که گروهی از افراد ثروتمند و بلندپایه قطری چشمشان را به باشگاهی دوخته‌اند که آن را «جواهر و تاج فوتبال» می‌دانند.

آن‌ها در روز‌های آینده و پیش از اتمام موعد مقرر در اواسط فوریه که توسط گلیزر‌ها تعیین شده است، پیشنهادی برای خرید مالکیت یونایتد ارائه خواهند کرد و مطمئن هستند که پیشنهاد آن‌ها رقبا را محو خواهد کرد.
مالکان یونایتد به دنبال بیش از ۶ میلیارد پوند برای فروش باشگاه هستند، و چشم انداز یک صورت حساب هنگفت دیگر برای بازسازی اولدترافورد یا خراب کردن آن و ساخت یک ورزشگاه پیشرفته جدید نیز وجود دارد. چنین پروژه‌ای می‌تواند بیش از ۲ میلیارد پوند هزینه داشته باشد، اما این مشکلی برای گروه قطری نخواهد بود.

یکی از موانع احتمالی، مالکیت شرکت سرمایه گذاری ورزشی قطر بر پاری سن ژرمن است. یک نهاد نمی‌تواند مالک دو باشگاه در یک تورنمنت باشد و یونایتد و پاری سن ژرمن می‌توانند در رقابت‌های اروپایی با هم روبرو شوند.

البته پیشنهاد برای خرید یونایتد از سوی سرمایه گذاران جداگانه قطری ارائه خواهد شد. هیچ علاقه‌ای به گرفتن سهام جزئی وجود ندارد و تنها در مورد خرید تمام و کمال بحث می‌شود. منابع معتبر فاش کرده اند که این گروه می‌خواهد از دانش به دست آمده از میزبانی جام جهانی استفاده کند و به دنبال یک پروژه جدید است.

آن‌ها می‌گویند که بودجه مالی قابل توجهی در دسترس است و این افراد جدی هستند. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که یونایتد همان باشگاهی است که باید باشد و مطمئن هستند که آن‌ها قوی‌ترین پیشنهاد را ارائه خواهند کرد. آن‌ها می‌خواهند تیم را تقویت کنند تا به اوج برگردد، اما همچنین می‌خواهند این سرمایه‌گذاری به نفع جامعه هواداری نیز باشد. این گروه سرمایه‌گذاری منچستریونایتد را بزرگترین باشگاه فوتبال جهان می‌داند و عزم راسخی برای متحول کردن آن دارد. نکته جالب اینکه، سیتی متعلق به ابوظبی است، نیوکسل در اختیار عربستانی هاست و یونایتد نیز شاید به قطری‌ها برسد. این یعنی مالکیت کشور‌های حوزه خلیج فارس بر سه باشگاه بزرگ انگلیسی.

این مالکیت البته به تایید لیگ برتر نیاز دارد و با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد سابقه حقوق بشری در کشور قطر وجود دارد، ممکن است در برخی زمینه‌ها با مخالفت روبرو شود.

امیر قطر یک هوادار متعصب یونایتد است که به خوبی از تاریخ باشگاه آگاه است. در سال ۲۰۱۱، گزارش شد که خانواده آل ثانی پیشنهادی بیش از یک میلیارد پوندی برای یونایتد داشتند که گلیزر‌ها آن را رد کردند.
در آن سال، آن‌ها ۷۰ درصد از سهام پی اس جی را خریداری کردند. اگرچه غول‌های فرانسوی هنوز موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان نشده اند، اما پول قطر باشگاه را به بزرگترین باشگاه در کشور و به یک قدرت جهانی تبدیل کرده است.

قطری‌ها همچنین رقیب مهمی، چون جیم رتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا، را روبروی خود می‌بینند. سایرین نیز احتمالاً پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند، اما مالک اینئوس و هوادار همیشگی یونایتد، اولین کسی بود که قصد خرید باشگاه را به صورت عمومی اعلام کرد. قطری‌ها معتقدند رتکلیف هم نمی‌تواند خطری برای‌شان باشد و به خرید مالکیت شیاطین سرخ اطمینان دارند.

برچسب ها: منچستر ، شیاطین سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار