زلنسکی به فرانسه سفر می‌کند

منابع آگاه می‌گویند رئیس جمهور اوکراین اواخر امروز به فرانسه سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور و همچنین صدر اعظم آلمان دیدار خواهد داشت.

به گفته منابع دولتی آلمان، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به پاریس می‌رود.

به گزارش رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه تایید کرده که مکرون اواخر امروز (چهارشنبه) میزبان دیدار رهبران سه کشور در پایتخت فرانسه خواهد بود.

این سفر، پس از دیدار زلنسکی با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در لندن انجام می‌شود. زلنسکی امروز در دومین سفر خارجی خود از زمان شروع جنگ، به انگلیس سفر کرد.

دفتر ریشی سوناک اعلام کرد زلنسکی از آموزش نیرو‌های نظامی در انگلیس بازدید کرده و در پارلمان این کشور سخنرانی کرده است. انگلیس پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تانک‌های چلنجر ۲ را به اوکراین بفرستد و به سربازان اوکراینی در مورد نحوه کار با آن‌ها آموزش دهد.

پیش از این، در ماه دسامبر زلنسکی در اولین سفر خارجی خود به آمریکا رفته و در کنگره این کشور سخنرانی کرده بود.

زلنسکی و مکرون نیز اخیراً در مورد کمک نظامی فرانسه به اوکراین تماس تلفنی داشته‌اند. مکرون بعداً اعلام کرد که پاریس امکان تحویل جت‌های جنگنده به اوکراین را رد نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار