افزایش خروجی سد زاینده رود از چهارشنبه شب

از چهارشنبه شب (بیستم بهمن) خروجی سد زاینده رود به منظور بهره برداری کشاورزان افزایش می‌یابد.

استاندار اصفهان گفت: با توافقی که امروز با حضور نمایندگانی از صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و مسئولان استان داشتیم مقرر شد، خروجی سد زاینده رود از فردا شب به منظور بهره برداری کشاورزان برای کشت دوم پاییزه افزایش یابد.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه مدت بازگشایی آب در رودخانه زاینده رود حدود ۱۰ روز است افزود: در یک ماه گذشته در خصوص درخواست حق آبه کشاورزان برای کشت دوم پاییز استاندار اصفهان گفت: با توافقی که امروز با حضور نمایندگانی از صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و مسئولان استان داشتیم مقرر شد، خروجی سد زاینده رود از فردا شب به منظور بهره برداری کشاورزان برای کشت دوم پاییزه افزایش یابد.


سید رضا مرتضوی با بیان اینکه مدت بازگشایی آب در رودخانه زاینده رود حدود ۱۰ روز است افزود: در یک ماه گذشته در خصوص درخواست حق آبه کشاورزان برای کشت دوم پاییزه جلسات و گفتگو‌های متعددی را با مسئولان استان و وزارت نیرو داشتیم.


او گفت: درجمع بندی این جلسات، دو شب گذشته اعلام شد آب زاینده رود برای کشت دوم پاییزه جاری می‌شود، اما میزان خروجی و مدت زمان بازگشایی هنوز مشخص نبود.  


استاندار اصفهان ادامه داد: هم اکنون میزان خروجی آب سد زاینده رود ۱۵ متر مکعب بر ثانیه، ورودی آن ۱۰ و نیم متر مکعب بر ثانیه و ذخیره مخزن سد ۱۴۹ میلیون متر مکعب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.