وزیر دفاع سابق آمریکا:

ژنرال‌های آمریکایی با وجود ناکامی‌های نظامی در افغانستان بازخواست نشده‌اند

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت به رغم شکست ارتش آمریکا در افغانستان و عراق، از هیچ مقام نظامی بلندپایه بابت این ناکامی بازخواست نشده‌است.

کریستوفر میلر آخرین وزیر دفاع دونالد ترامپ خواستار پاسخگویی ژنرالان ارتش این کشور در مورد شکست در افغانستان و عراق شد.

میلر، با نشر کتاب جدید خود گفت که به رغم شکست ارتش آمریکا در افغانستان و عراق، از هیچ مقام نظامی بلندپایه بابت این ناکامی بازخواست نشده‌است.

میلر با انتقاد از ژنرال‌های آمریکایی که با وجود ناکامی‌های نظامی، از کرسی و درآمدهای بالا برخوردارند. گفت: "کسی از آن‌ها بازخواست نکرده است و برعکس، به آنان در هیأت مدیره شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی کرسی داده شده و معاش‌های گزاف(درآمدهای بالا) دریافت می‌کنند."

میلر گفت: "ما جنگ را در عراق و افغانستان باختیم، اما هیچ‌کسی به خاطر آن جوابگو نیست. شما در برابر آنچه اتفاق افتاده مسئول هستید."

وی گفت که شمار زیادی از ژنرال‌ها در طول این دو جنگ، "با اعتماد به نفس زیاد" می‌گفتند که به اهداف نهایی مأموریت نیروهای آمریکایی دست می‌یابند، اما "به طرز وحشتناکی ناکام ماندند."

این درحالی است که پیش از این نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اولین سالگرد روی کار آمدن دوباره طالبان درباره خروج آمریکا از افغانستان این اتفاق را "شرم‌آورترین، ناشایست‌ترین و خفت‌بارترین رویداد در تاریخ آمریکا" خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار