ارتقای کیفیت مدارس دولتی/ شناسایی ۵۳ مدرسه در کرمانشاه برای فروش

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت : کیفیت مدارس دولتی ارتقا می‌یابد.

احمد محمودزاده، معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش کرمانشاه، با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش، گفت : در پی اجرایی کردن کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره برنامه آموزش ‌پرورش برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی، گفت: در تلاشیم تا کیفیت مدارس دولتی را بالا ببریم تا فشارهای وارده به آموزش و پرورش در فصل اعلام نتایج کنکور در مورد چرایی پایین بودن آمار رتبه‌های برتر مدارس دولتی کم شود.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: کیفیت بخشی به مدارس دولتی نیازمند این است که بنیه این مدارس با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی مثل خیرین و گروه‌های جهادی تقویت شود.

محمودزاده در مورد اختیاری شدن شهریه در مدارس هیئت امنایی، گفت: تاکید دولت بر این است که شهریه اجباری از مدارس هیئت امنایی حذف شود.

 ۵۳ مدرسه در استان برای فروش شناسایی شده است

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۵۳ مدرسه در استان برای فروش، گفت: ۷۶ مدرسه با قابلیت تجاری سازی در استان شناسایی شده که ۴۶ مدرسه آن در شهر کرمانشاه قرار دارد.

محمدی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش در استان، گفت: پیگیر تاسیس هنرستان در کنار کارخانجات هستیم. در این زمینه کارخانه کایکو در ماهیدشت برای ساخت یک هنرستان پای کار است و زمین مورد نیاز ساخت هنرستان را هم تامین کرده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ورود به حوزه دیپلماسی فرهنگی، ورزشی و مهارتی با کشور عراق، گفت: در این راستا در پی ساخت هنرستانهای مشترک در کرمانشاه و بخش عربی و کردی عراق هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار