بهره برداری از ۴۸ طرح مخابراتی در استان کرمانشاه

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت : به مناسبت دهه مبارک فجر ۴۸ طرح مخابراتی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدرضا امیری سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه، گفت : به مناسبت دهه مبارک فجر ۴۸ طرح مخابراتی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: توسعه ۱۴ سایت تلفن همراه، توسعه ۶۰ کیلومتر فیبر نوری، توسعه تلفن و اینترنت خانگی و توسعه سیستم‌های انتقال از جمله این طرح‌ها است.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه افزود: برای راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت در استان کرمانشاه ۲ سایت به طور کامل آماده شده و زیرساخت‌های آن نیز برای سرویس‌دهی فراهم است و در اردیبهشت‌ماه سال آینده مشترکان اینترنت می‌توانند در بخش‌هایی از استان کرمانشاه از این تکنولوژی استفاده کنند.

وی با اشاره به وضعیت موجود ارتباطات در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۵۰۰ هزار شماره تلفن ثابت در استان فعال است و ۱۴۴ هزار پُرت پرسرعت اینترنت در استان ظرفیت‌سازی شده که از این تعداد ۷۰ هزار پُرت فعال است.

امیری به حدود ۸۰۰ هزار سایت تلفن همراه و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد مشترک یک میلیون و ۲۴۰ هزار مشترک دارای سرویس دیتا هستند.

امیری میزان شبکه فیبرنوری در استان کرمانشاه را اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش یکی از چالش‌های این شرکت را عدم همخوانی درآمد و هزینه‌های شرکت دانست و گفت: تعرفه‌ها ثابت مانده و تجهیزات را به نرخ روز و با ارز خریداری می‌کنیم در حالیکه درآمد ما به ریال است و این به چالش بزرگی برای شرکت مخابرات تبدیل شده است.

وی به مطالبات شرکت مخابرات از مشترکان حقیقی و حقوقی اشاره کرد و افزود: اکنون ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب داریم و از رسانه‌ها می‌خواهیم ما را در وصول این مطالبات یاری دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار