آیت الله ناصری:

نقش بازاریان در پیروزی انقلاب انکارناپذیر است

امام جمعه یزد گفت: اصناف و بازاریان همواره از گروه‌ها و اقشاری هستند که پا به پای انقلاب حرکت کردند.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار هیئت رئیسه اصناف و رؤسای اتحادیه‌های استان یزد به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: اصناف و بازاریان همواره از گروه‌ها و اقشاری هستند که پا به پای انقلاب حرکت کردند و در مسائل مختلف یاور انقلاب اسلامی بوده‌اند.

او با اشاره به قیام بزرگ امام خمینی (ره) که منجر به انقلاب اسلامی شد، افزود: اصناف و بازاریان تقریبا از اولین گروه‌هایی بودند که به حرکت مبارزاتی و نهضت انقلاب اسلامی پیوستند و در تمام اتفاقات نیز با انقلاب اسلامی همراهی کامل داشته اند.

ناصری با بیان اینکه ارزش زندگی ما به هدف زندگی ماست، افزود: دنیا دار تضاد منافع است به همین دلیل عده‌ای سبک زندگی را به نحوی تنظیم می‌کنند که مدام به دنبال عیش و نوش و لذت هستند و عده‌ای دیگر سبکی خلاف این سبک را بر می‌گزینند.

او بیان کرد: غربی‌ها سبک زندگی لذت طلبی را انتخاب کرده اند بنابراین تلاش کرده اند خود را تقویت کنند تا بتوانند لذت بیشتری از زندگی ببرند و در این مسیر از چپاول و استعمار کشور‌ها دریغ نکرده اند.

ناصری عنوان کرد: غربی‌ها می‌خواهند ملت‌ها را زیر سلطه قرار دهند و صهیونیسم جهانی نیز به دنبال ترویج فحشا است و همه این‌ها در راستای دوری مردم و جوامع از خداست، اما انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) ایجاد کرد، مسیری به سمت خدا را ترسیم کرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: در مسیر حرکت به خدا، دشمن ممانعت می‌کند و قرآن در این شرایط، مومنان را به صبر و استقامت تشویق کرده است و خدا وعده داده که به متقیان و صابران کمک خواهد کرد و مکر دشمن را به خودشان باز می‌گرداند.

ناصری اظهار داشت: تاکنون نیز همه این وعده‌ها محقق شده، این انقلاب خدایی است و خدا پشتیبان این انقلاب است و اگر غیر از این بود، این همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب شد، می‌توانست آن را از میان بردارد و دست یاری خدا را در همه دوره‌ها از زمان مبارزات و پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس و فتنه‌های دو سه دهه اخیر احساس کردیم.

او با اشاره به توطئه سیطره داعش در منطقه بیان کرد: خواست خدا بود که سربازی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی به پا خواست و با حضور در سوریه و عراق، داعش را از میان برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به تشریح فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت و گفت: رهبری‌های امام خمینی (ره)، تدابیر رهبری، صبر و استقامت مردم، آگاهی و بصیرت آن‌ها و از همه مهمتر یاری خداوند متعال تمام این توطئه‌ها را نقش برآب کرد.

او تاکید کرد: امام راحل در همه دوره‌ها و همه حوادث لحظه‌ای از خدا غافل نشد و هر کاری انجام می‌داد، تنها رضایت خدا را در نظر می‌گرفت.

ناصری با بیان اینکه در دوران مبارزات انقلاب به عنوان یک طلبه در کنار امام بودم، افزود: آن زمان بازار یکی از پایگاه‌های اصلی برای مبارزه بود و معتقدم انقلاب از بطن جامعه و بازار و مساجد برخاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشکلات وجود دارد و منکر آن نیستیم، عنوان کرد: بخاطر انقلاب و مجاهدت‌هایی که برای پیروزی انقلاب انجام شد، باید مقاومت کنیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

ناصری اظهار داشت: بازاریان هم با مقاومت و انسجام در کنار انقلاب و مردم باشند و بدانید که هر چه در مسیر اسلام و انقلاب تلاش کنید، ارزشمند و اجر آن نزد خداوند متعال محفوظ است.

حسنی رئیس اتاق اصناف استان یزد نیز در این نشست به بیان خدمات بازاریان استان یزد در برهه‌های مختلف پرداخت و گفت: اصناف همواره در کنار انقلاب هستند و از ارائه خدمات دریغ نخواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار