استاندار آذربایجان غربی:

فرایند بازسازی مناطق زلزله زده ۶ ماه آینده خاتمه می یابد

استاندار آذربایجان غربی گفت: با مدیریت زمان، تلاش می‌شود فرایند بازسازی مناطق زلزله زده خوی در ۶ ماه آینده خاتمه یابد.

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آغاز آواربرداری در مناطق زلزله شهرستان خوی همزمان با سفر رئیس جمهور، گفت:  بنیاد مسکن، بازسازی شهر خوی را به استان زنجان، شهر فیرورق را به استان آذربایجان شرقی و بازسازی مناطق روستایی را نیز به استان آذربایجان غربی سپرده است.

 وی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم در تسریع روند آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده، افزود: مالکین واحد‌های تخریب شده در شهرستان خوی، جهت صدور پروانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مراجعه خواهند کرد و با مدیریت زمان، تلاش می‌شود فرایند بازسازی در ۶ ماه آینده خاتمه یابد.

وی همچنین با رد شایعات وقوع زلزله های بزرگتر، پیش بینی زمین لرزه را غیرممکن دانست و اضافه کرد: از ظرفیت علمی دانشگاه تهران و ارومیه برای مطالعات زمین شناسی در منطقه، استفاده خواهد شد.

معتمدیان به کمک‌های مردمی ارسالی از سراسر کشور نیز اشاره کرده و افزود: دولت و دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های حاکمیتی و نیرو‌های مسلح در کنار گروه‌های مردمی، سه ضلع اصلی خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان خوی بوده و همدلی بی نظیری را در این مدت خلق کردند.

استاندار آذربایجان غربی از تعیین ۵ درصد سهمیه برای دانش آموزان شهرستان خوی جهت شرکت در کنکور خبر داده و تصریح کرد: خانوار‌هایی که منزلشان تخریب نشده، به شایعات توجه نکنند و به منزل خود بازگشته و اسکان یابند.

وی در ادامه از اصحاب رسانه و صداوسیما تشکر کرده و افزود: رسانه‌های دلسوز، در تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی شفاف و مقابله با شایعات و توطئه‌های دشمن، نقش ارزشمندی در این مدت داشته اند.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه با تمام توان در کنار مردم شهرستان خوی هستیم، گفت: عشق و همدلی تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای کاهش آلام مردم خوی، روند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی را تسریع خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.