وحیدی:

برخلاف توطئه‌های دشمنان، سازندگی در کشور جریان دارد

وزیر کشور گفت: در ایام دهه فجر امسال نزدیک به ۴۸۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که نشان می‌دهد مسیر سازندگی کشور برخلاف توطئه‌های دشمنان، در جریان است.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بهره برداری از خط ۲ مترو شیراز با ادای احترام به مقام شامخ حضرت احمد بن موسی (ع) و شهدای شیراز به ویژه شهدای حمله تروریستی ۴ آبان حرم شاهچراغ، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند که نباید این شهادت کم رنگ شود و به فراموشی سپرده شود.

او راه اندازی خط دوم قطار شهری شیراز را اقدامی ارزشمند و جهادی برشمرد و گفت: در این مرحله، هشت کیلومتر از این خط قطار شهری راه اندازی و سه ایستگاه آن افتتاح شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه این اقدام گویای فعالیت و حرکت دولت و ملت در مسیر سازندگی کشور است، گفت: حجم طرح‌های متوسطی که در ایام دهه فجر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد، نشان دهنده این است که همگان با قدرت در مسیر سازندگی و آبادانی کشور در حرکتند.

وحیدی با قدردانی از مسئولان استانی و شهر شیراز که بهره‌برداری از این طرح را زودتر از موعد مقرر به نتیجه رسانده‌اند، گفت: از نماینده معزز ولی فقیه که همیشه حامی و پشتیبان بوده است و از قرارگاه خاتم که افتخاری برای کشور شده است، تشکر می‌کنم.

او، طراحی و اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی را نمادی از قدرت سازندگی کشور توصیف کرد و یادآور شد: پیش از انقلاب حتی یک خط قطار شهری هم نداشتیم و قرار بود برای ساخت آن اقدام شود که عملیاتی نشد.

وزیر کشور گفت: اما اکنون نزدیک به ۳۳۹ کیلومتر از این خطوط زیرزمینی در حال بهره برداری است و ۱۲۷ کیلومتر و ۱۳۷ ایستگاه دیگر دارای مصوبه و ردیف اعتباری برای ساخت است.

وحیدی گفت: از ۱۲۵ کیلومتر برنامه احداث خطوط قطار شهری، ۱۲۰ کیلومتر تا سال ۱۴۰۴ در صورت تامین اعتبار در برنامه کوتاه مدت قرار دارد.

او با اشاره به توانایی کشور در ساخت پالایشگاه، پتروشیمی، ماهواره و ماهواره بر، تلکسوپ و ... گفت: انقلاب در ۴۳ سال آنچنان قدرتمند شده است که هر اراده‌ای برای سازندگی را اجرا کند و این نشان دهنده بالندگی جامعه، نیرو‌های متخصص و مردم عزیز ایران است.

وزیر کشور با ابراز امیدواری از بهره‌بردای مرحله دوم خط دوم قطار شهری شیراز تا سال آینده، یادآور شد: امروز متروی ملی در کشور در حال ساخت است، آزمایش‌های اولیه آن انجام شده و ان شاء الله توسط جوانان، صنعتگران و فناوران کشور ساخته خواهد شد.

وحیدی در پایان سخنان خود گفت: در این دهه فجر با خدای خود پیمان می‌بندیم با تمام قدرت این ایران عزیز را برخلاف خواست دشمنان، روز به روز آبادتر و پیشرفته‌تر بسازیم.

سه هزار میلیارد تومان هزینه خط ۲ مترو شیراز

شهردار شیراز نیز در حاشیه این آیین گفت: مرحله نهایی خط ۲ مترو شیراز تا سال ۱۴۰۴ با رسیدن به کلبه سعدی به پایان خواهد رسید.

محمدحسن اسدی گفت: در حال حاضر طول خط ۲ قطار شهری شیراز که به بهره برداری رسیده بیش از هشت کیلومتر است و تاکنون سه ایستگاه در این خط به بهره برداری رسیده است.

او گفت: در حال حاضر سه ایستگاه در خط ۲ مترو شیراز شامل فلکه فرودگاه، قهرمانان و میدان امام حسین به بهره برداری رسیده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه عملیات عمرانی خط ۲ مترو شیراز در فاز اول بیشتر به شکل زیرزمینی بوده است، گفت: با افتتاح این مسیر و اتصال آن به خط ۱ امکان دسترسی به مرکز شهر برای شهروندان فراهم شده است.

او گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح فاز یک خط ۲ مترو شیراز هزینه شده است که از نظر ارزش روز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه است.

فاز نخست خط ۲ مترو شیراز که سالیان سال اهالی این کلانشهر انتظار آن را می‌کشیدند با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و مسافرگیری این خط از ایستگاه میدان امام حسین (ع) در مرکز این کلانشهر به سمت ایستگاه میدان قهرمانان (میانرود) در جنوب شهر آغاز شد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، وزیر کشور را در این آیین که چهارشنبه همزمان با دهه فجر برگزار شد، همراهی می‌کرد.

خط ۲ مترو کلانشهر شیراز با حدود ۱۵.۱ کیلومتر طول از میدان شکوفه در میانرود (شهرک بهارستان) در جنوب این شهر آغاز شده و پس از طی کردن میدان قهرمانان و تقاطع کمربندی و بلوار عدالت، عادل آباد، بزرگراه رحمت، تقاطع غیر همسطح امیرکبیر، میدان بسیج (فرودگاه)، چهارراه گمرک و پانزده خرداد (پارامونت) به میدان امام حسین (ع) (ستاد) می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع دارد، سپس با طی کردن در مسیر پارک آزادی، میدان گاز، خیابان حر، میدان اطلسی و چهارراه حافظیه در فاز‌های بعدی به میدان گلستان (کلبه سعدی) منتهی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار