بهره برداری از پارک ساحلی بندرعباس با حضور وزیر کشور/ وحیدی: بندرعباس باید به الگوی شهر‌های دریایی کشور تبدیل شود + تصاویر و عکس

پارک ساحلی بندرعباس با ۶ هکتار وسعت امروز با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

پارک ساحلی بندرعباس با ۶ هکتار وسعت امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به بهره برداری رسید.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس گفت: برای احداث پارک ساحلی بندرعباس ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

نوبانی گفت: این پارک به عنوان یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی جنوب ایران، دارای پیست دوچرخه سواری ، پیاده روی و فضای سبز است.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در مراسم بهره برداری از پارک ساحلی بندرعباس گفت:بندرعباس مهم‌ترین شهر دریایی ایران است و باید به الگوی شهر‌های دریایی کشور تبدیل شود.

وحیدی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه یکی از محور‌های اصلی برای تولید ناخالص ملی اقتصاد دریامحور خواهد بود،گفت:هرمزگان را باید به عنوان یک قطب اقتصادی مهم و محلی برای توسعه اشتغال و انتقال فرهنگ بومی به سایر نقاط بشناسیم و در جهت ارتقای آن تلاش کنیم.

 
 

بازدید وزیر کشور از طرح‌های عمرانی بندرعباس

وزیر کشور همچنین از اسکله در حالِ ساخت نخل ناخدا، طرح شهر جدید بندرعباس تحت عنوان شهر خلیج فارس و بلوار ساحلی شرقی بندرعباس بازدید کرد.

وحیدی در جمع خبرنگاران گفت: کلیات احداث شهر جدید بندرعباس (خلیج فارس) در حال بررسی است.

وزیر کشور گفت: بندرگاه نخل‌ناخدا نیز می‌تواند به مرکز مناسبی برای تفریح‌های دریایی و ورزش‌های آبی و رونق تردد‌های دریایی تبدیل شود.

بازدید وزیر کشور از اسکله نخل ناخدای بندرعباس

او گفت:طرح جامع توسعه بندرگاه نخل‌ناخدا در احداث یک شهر جدید با تمام تعاریف و کاربری‌ها و تحقق یک شهر ساحلی مدرن و پیشرفته موثر است و می تواند به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شود.

وزیر کشور گفت: توسعه بندرگاه نخل‌ناخدا در فاز‌های مختلف و در بازه چندساله تعریف شده است، اما امیدواریم این طرح در مدت زمان زودتری به بهره برداری برسد.

 

 وزیر کشور از طرح نهضت ملی مسکن و بافت فرسوده بندرعباس بازدید کرد

احمد وحیدی وزیر کشور در ادامه سفر خود به هرمزگان ظهر امروز از بافت فرسوده محله اسلام آباد و طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس بازدید کرد.

وحیدی گفت: تلاش دولت،ساخت خانه با کمترین هزینه برای مردم است و تا پایان امسال۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان می‌شود که ۹۰۰ واحد آن در هرمزگان است.

بازدید وزیر کشور از طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس

او در خصوص مشکلات بافت فرسوده شهر بندرعباس نیز گفت: حدود ۴۵ محله این شهر جزء بافت فرسوده است که اگر زمین مورد نیاز از سوی وزارت راه و شهرسازی به مردم واگذار شود، ساکنان این محلات می‌توانند با سرعت بیشتری مشکلاتشان را حل کنند.

سهمیه استان هرمزگان برای نهضت ملی مسکن در حوزه شهری چهل و نه هزار و ۹۵۰ واحد است که هجده هزار و ۷۶۰ واحد در حال ساخت است.

بازدید وزیر کشور از مجتمع کشتی سازی فراساحل هرمزگان (ایزوایکو)

وحیدی: ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این مجتمع صورت گرفته است.

وزیر کشور گفت: این مجتمع می‌تواند کشتی‌های بزرگ با ظرفیت ۲ میلیون بشکه یا ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن را می‌تواند برای ساخت و تعمیرات پذیرش کند.

وحیدی گفت: این مجتمع آمادگی جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه تعمیر و ساخت کشتی را دارد.

بازدید وزیر کشور از مجتمع کشتی سازی فراساحل هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.