شکست CNN در اجرای سناریوی تجاوز در زندان‌ها؛

آزادی آرمیتا عباسی دروغ‌های رسانه‌های معاند را بر ملا کرد + تصاویر

درحالی که رسانه‌های معاند دروغ‌هایی از تجاوز و شکنجه آرمیتا عباسی منتشر کرده بودند وی با ظاهری متفاوت آزاد و دروغ‌های آن‌ها نیز برملا شد.

 نظریه ای در علوم ارتباطات با عنوان  CNN EFFECT [اثر سی ان ان) وجود دارد که می گوید چطور رسانه های جریان اصلی، بازوی ارتش های غربی برای مشروعیت بخشی به تصمیمات بعدی دولت ها از جمله جنگ، تحریم و ویرانی ها می شود. در واقع اثر CNN مخاطب ر واردار می کند بدون بررسی و ارزیابی دقیق  دست به تصمیماتی بزند که متاثر از رسانه است و با واقعیت تطابق ندارد.


بیشتربخوانید


سی ان ان آمریکا در راس این نظریه وجود دارد و زمانی که دولت آمریکا قصد مداخله جدی در امور کشورها را داشته باشد این رسانه برای هموار کردن مسیر و تحت تاثیرقرار دادن افکار عمومی وارد معرکه می شود.

اواخر آبان امسال سی ان ان، ادعاهایی را در خصوص بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر مطرح کرد و مدعی آزار جنسی و تجاوز به دختران و پسران زندانی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شد. یکی  از این ادعاها مربوط به آرمیتا عباسی بود که مدعی شد وی در بازداشتگاه مورد تجاوز قرار گرفته، موهایش را تراشیده اند و به دلیل خونریزی در ۲۵ مهرماه به بیمارستان امام علی کرج منتقل شده است.

می تو ایران


سی ان ان

کنگره ملی ایرانیان

 

ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی هم برای اینکه از قافله رسانه آمریکایی عقب نیافتند، با تکرار این ادعاها از اعتصاب خشک او و شکنجه های شدید و کشیدن ناخن را مطرح کردند.

اینترنشنال

 

ادعای تجاوز و خونریزی ناشی از این اتفاق بارها توسط مادر آرمیتا و همچنین با اسناد پزشکی رد شده بود(اینجا) اما این هفته آرمیتا عباسی از زندان آزاد شد، تصاویر لحظه آزادی او با موها و ناخن های بلند نه تنها دروغ های این رسانه ها را برملا کرد بلکه واکنش کاربران طرفدار خود را هم در پی داشت.

آیلین صالحی

سی ان ان که پیشتر با دروغ هایی همچون تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و گروگان گیری خانواده بازیکنان فوتبال ایران در جام جهانی قطر بی آبرو شده بود، در موضوع نیکا شاکرمی هم دروغ هایی را مطرح کرده بود که توسط خانواده، دوربین های مدار بسته ودیگر مستندات برملا شده بود.

بررسی عملکرد ۵ رسانه ضدایرانی و صفحات مجازی آنها در اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد این رسانه‌ها در بازه زمانی ۲۳ شهریور تا ۹ آبان (۴۶ روز) بیش از ۳۸ هزار دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند. 

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
رسانه های معاند اخه چقدر دروغ خودتون خسته نشدید ازاین همه کذب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
لامصب دروغ گفتن این شبکه های مزدور شیاطین که کنتور نداره،همینجوری میگن.باز بدبخت و سبک مغز کسانی که مزخرفات اینارو باور میکنند.
آخرین اخبار