تعلیق روابط شهر بارسلون اسپانیا با رژیم صهیونیستی

شهردار بارسلون روابط این شهر و مشخصا توافق خواهر خواندگی با تل آویو را به صورت موقت قطع کرد.

آدا کولائو، شهردار شهر بارسلون، همه روابط نهادی این شهر با اسرائیل و مشخصاً توافق خواهر خواندگی با تل آویو را به صورت موقت قطع کرد و از سرگیری روابط را به توقف تجاوزات برنامه ریزی شده علیه فلسطینیان منوط دانست.

براساس گزارش المیادین, کولائو در پیامی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد این تصمیم بعد از درخواست برخی گروه‌های حامی فلسطین در بارسلون مبنی بر تحریم این رژیم اتخاذ شد.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند ۴ هزار نفر از ساکنان بارسلون و ۱۰۰ سازمان حامی فلسطین این درخواست را کرده بودند.

کولائو در گفتگو با خبرنگاران و نمایندگان برخی از سازمان‌های غیردولتی گفت: شورای شهر بارسلونا تصمیم تعلیق روابط نهادی با اسرائیل را تا زمانی که مقامات اسرائیلی به نقض سیستماتیک حقوق بشر علیه مردم فلسطین پایان دهند را را به نتانیاهو ابلاغ کرده است. آن‌ها به طور کامل باید از تعهداتی که توسط قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مختلف سازمان ملل بر آن‌ها واجب شده است, تمکین کنند.

کولائو با اشاره به اینکه هدف بارسلونا شکستن سکوت و تشویق نهاد‌های محلی در سایر کشور‌ها به این اقدام نهاد‌های محلی در سایر کشور‌ها علیه اسرائیل است، تاکید کرد که بارسلون به همکاری با سازمان‌های فلسطینی که برای صلح و پایان دادن به تبعیض‌های سیستمی کار می‌کنند ادامه خواهند داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
آفرین بر شهردار بهترین و زیباترین بندر دنیا بارسلون
آخرین اخبار