باقري:

ايران و روسيه درك مشتركي از تحولات منطقه دارند

معاون سياست خارجي و امنيت بين‌الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: ايران و روسيه درك مشتركي از تحولات منطقه دارند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي باقري معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي كه در مسكو به سر مي‌برد با اشاره به ديدارش با مقامات روسيه اظهار كرد: طبق روال قبلي در مقاطع قبل و بعد از گفت‌وگوها با مجموعه كشورهاي 1+5 با دوستان روس گفت‌وگوهايي داشتيم و يكي از دلايل اين سفر در اين چارچوب بوده است.

وي ابراز اميدواري كرد كه در اين سفر چارچوب‌هاي مورد نظر براي گفت‌وگو عملياتي شود.

معاون جليلي گفت: يكي ديگر از موارد گفت‌وگو با مقامات وزارت خارجه روسيه درباره طرح گام به گام بود كه از سوي روسيه براي حل و فصل مساله هسته‌يي ايران قبلا ارائه شده است، در سفر آبان ماه به مسکو يکي از موضوع‌هاي مهم گفت‌وگوها با مقامات روسيه طرح موسوم به "گام به گام" است و در آن زمان ملاحظات ايران درباره ابعاد محتوايي اين طرح براي طرف روسي تشريح شد.

باقري گفت: مقامات روسيه از هيات شوراي عالي امنيت ملي دوباره دعوت کردند تا ديدگاه‌هاي تفصيلي ايران را درباره اين طرح بشنوند.

معاون امنيت بين‌الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان خاطرنشان كرد: هم‌چنين ايران و فدراسيون روسيه به عنوان دو كشور مهم در منطقه كه نقش موثري در روند تحولات بين‌المللي دارند، همواره رايزني‌هاي مستمر با يكديگر داشته‌اند، در اين مقطع درك مشترك دو كشور از ابعاد تحولات منطقه و نگاه به حضور بيگانگان در منطقه موجب شده تا رايزني‌هاي مشترك طرفين به لحاظ كمي افزايش و به لحاظ محتوايي توسعه يابد.

باقري در ادامه افزود: رايزني درباره تعيين زمان و مکان مذاکرات با گروه 1+5 ادامه دارد و هنوز تصميمي در اين زمينه گرفته نشده است و دستور کار مذاکرات با گروه 1+5 بر اساس توافق طرف‌ها مشخص خواهد شد.

وي گفت: ايران و روسيه دو کشور همسايه با نقش فعال در عرصه بين‌المللي هستند که از گذشته رايزني‌هاي مستمري درباره موضوع‌هاي مهم منطقه‌اي داشتند.

وي با تاکيد بر اين‌که در آستانه دور جديد گفت‌وگوها با گروه 1+5 قرار داريم، تصريح کرد: اين سفر به دعوت وزارت خارجه روسيه و با هدف ديدار با مقامات سياسي و امنيتي اين کشور براي گفت‌وگو درباره مسايل مورد علاقه دو جانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي انجام شده است.

معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي روز چهارشنبه وارد مسکو شد و امروز (پنجشنبه) با وزير و معاونان وزارت امور خارجه روسيه و همچنين مقامات شوراي امنيت اين کشور ديدار مي‌کند./س2

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار