امين تارخ:

ورود به عرصه حرفه اي بازيگري ميانبر ندارد

ورود به دنياي بازيگري در قالب حرفه اي با توجه به اهميت خلاقيت ،‌تمركز، تخليل و صبر و شكيبايي؛هيچ راه ميانبري ندارد.

امين تارخ،‌بازيگر تئاتر،سينما و تلويزيون و مدرس درخصوص فعاليت برخي از آموزشگاههاي بازيگري كه خروجي مثبتي ندارند،به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:هيچگاه پول و يا داشتن رابطه نتيجه مثبتي براي بازيگر شدن ندارد و اگر چنين اتفاقي رخ دهد،تنها موقتي بوده و براي يك دوره كوتاه است.
وي افزود:اگر بازيگر صاحب استعداد و توان و دانش فني و تكنيكي در اين زمينه نباشد به طورحتم نمي تواند وارد عرصه حرفه اي بازيگري در تلويزيون،تئاتر و يا سينما شود و در صورت ورود به اين حوزه،ماندگار نخواهد بود.
تارخ تصريح كرد:عواملي چون تمركز،خلاقيت و تخليل و  بيان و بدن مناسب با بازيگري،‌شروط اصلي براي ورود به اين حرفه است.
اين مدرس اظهار داشت:اگر بازيگري از عشق در اين حرفه صحبت مي كند؛بايد در عمل و بصورت صادقانه،‌پشت اين مسئله بايستد؛ به تماشاي تئاتر بنشيند و فيلم هاي مختلف ببيند.
وي بيان داشت:متاسفانه برخي از دانشجويان اين حرفه حتي نام بعضي از كارگردانان مطرح دنيا و يا داخل كشور را نمي دانند و نام آن ها را نشنيده اند و اين مسئله بسيار تاسف برانگيز است.
تارخ ابراز كرد:كساني كه ورود به عرصه بازيگري را سهل و آسان مي پندارند،عواملي چون پول و رابطه را راهي براي موفقيت مي دانند كه اين مسئله اشتباه محض است.
وي با اشاره به اين كه هنرمندان بزرگ كشور ما با عشق واقعي و بدون شرايطي خاص بازيگر شده اند،بيان داشت‌:هنرمندان ارزشمند و پيشكسوت سينما و تئاتر كشور ما پس از 60 سال كار در اين عرصه هنوز پيشنهادهاي مختلف براي بازي دريافت مي كنند و اين مسئله نشان دهنده اين است كه جايگاه خود را بدرستي شناسايي كرده اند و براي رسيدن به اين نقطه زحمات فراواني كشيده اند.
تارخ گفت:كساني كه مي خواهند به طور حرفه اي بازيگر شوند؛نبايد به دنبال راه ميانبر بروند،زيرا راه كوتاهي در اين عرصه وجود ندارد.

تارخ عنوان كرد:تصميم گيرنده هاي اصلي در خصوص حرفه اي بودن و يا نبودن بازيگران و سطح كيفي فعاليت آنها در دنياي سينما و يا تئاتر و تلويزيون؛مردم هستند و آن ها در قالب تماشاگران نظر اصلي را در اين رابطه ارائه مي دهند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار