۵ پیشنهاد برای یک مهمانی ساده افطار

گزینه‌های غیر ضروری و گران سفره افطاری را حذف کنید و به یک افطاری ساده اکتفا کنید.

بر اساس آنچه در احادیث آمده؛ هر کس مومن روزه داری را در ماه رمضان افطاری دهد، نزد خداوند ثواب آزاد کردن بنده و آمرزش گناهانش را دارد. در ادامه پیشنهاداتی برای شما داریم برای یک افطاری ساده و صمیمی.

در مقابل وسوسه تجملات مقاومت کنید

برای افطاری دادن در ابتدا نیت کنید. اگر وسوسه می‌شوید که افطاری پر زرق و برق بدهید تا سفره رنگین‌تان سر زبان‌ها بیفتد، با این وسوسه مبارزه کنید. چه فرصتی بهتر از ماه رمضان برای دوری و مبارزه با نفس، گزینه‌های غیر ضروری و گران سفره افطاری را حذف کنید و به یک افطاری ساده اکتفا کنید. با این کار می‌توانید به تعداد بیشتری از روزه داران افطاری بدهید و ثواب بیشتری ببرید. یادتان باشد که وقتی شما در چرخه تجملات بیفتید، دیگران را هم ناخوداگاه وارد این چرخه می‌کنید و به جای اینکه با افطاری دادن باعث ثواب شوید، اسراف را به فامیل و آشنایان خود آموزش می‌دهید.

چطور خانه را در مدت زمان کم سر و سامان بدهم؟

لازم نیست برای یک مهمانی ساده افطار خانه تکانی کنید. سعی کنید ظاهر خانه را مرتب کنید. فراموش نکنید امسال ماه رمضان با عید نوروز همزمان شده پس قطعا خانه شما خانه تکانی اساسی شده است شاید فقط رعایت برخی نکات وقتی که تعداد میهمان ها زیاد است و امکان شلوغی و به هم ریختگی بیشتر است به شما برای سرو سامان دادن شرایط کمک کند. اولین جایی که چشم مهمان به آن می‌خورد؛ درب ورودی منزل است. دمپایی‌ها و کفش‌های اضافه را جمع کنید و داخل جاکفشی قرار دهید. در مرحله دوم محل نشستن مهمان‌ها را از وسایل اضافه و نامرتبی‌ها خالی کنید و در مرحله آخر سراغ آشپزخانه بروید؛ مرحله آخر یعنی یکی دو ساعت مانده به آمدن مهمان‌ها. حوله‌ها و پارچه‌های لک دار را عوض کنید و ظرف‌های کثیف را بشویید. پیشنهاد ما به شما این است که بیشتر وقت‌تان را صرف پذیرایی و معاشرت با مهمان کنید نه تمیز کردن خانه.

شب قبل از مهمانی را از دست ندهید

هرگز تمام کارهایتان را به روز مهمانی موکول نکنید. انجام این همه کار در طول روز با زبان روزه سخت است. می‌توانید در حین انجام کار‌های خانه، برای سفره افطار مهمانان‌تان هم تدارک ببینید. نخود و لوبیای آش را خیس کنید و بگذارید که روی گاز بپزد. شله زرد یا فرنی، حلوا را هم از یک شب قبل می‌توانید آماده کنید و برای مهمانی کنار بگذارید. اگر تصمیم دارید یک شام سبک مثل کشک بادمجان یا میرزاقاسمی درست کنید، می‌توانید بادمجان‌های آن را از شب قبل سرخ یا کبابی کنید.


بیشتربخوانید


سرویس بهداشتی را چطور تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی هم باید از شب قبل از مهمانی دست به کار شوید، چون بوی مواد شوینده بسیار آزاردهنده است. اگر شب قبل از مهمانی فرصت نشد که این کار را کنید با مواد طبیعی دستشویی را تمیز کنید. مثلا با یک لیموی تازه می‌توانید جرم کاسه توالت را بگیرید. برای تمیز کردن درز بین کاشی‌ها هم می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید؛ فقط کافی است که با یک قلموی باریک لای کاشی‌ها و سرامیک‌ها را سرکه سفید بکشید. دیوار دستشویی را هم با سرکه سفید و اسفنج می‌توانید تمیز کنید. آینه و شیرآلات دستشویی را هم با سرکه سفید و آب برق بیندازید. یادتان باشد که اسید موجود در سرکه باعث تمیز شدن آینه و شیرآلات می‌شود.

یک نکته مهم و اساسی برای افطاری ساده

ظرف‌های پذیرایی از مهمانان را در شب قبل روی یک میز مرتب بچینید تا دسترسی به همه آن‌ها آسان باشد. یادتان باشد میزان افطاری‌ای که برای مهمانان‌تان در نظر می‌گیرید از میزان یک سفره شام باید کمتر باشد. حتما قبل از افطاری ظروف یک بار مصرف تهیه کنید تا غذا‌هایی که اضافه مانده را به مهمانان بدهید، به این ترتیب مهمانان تان را از دغدغه پختن سحری نجات می‌دهید. می‌توانید نان‌های اضافه مانده را هم روی آن غذا‌ها قرار دهید و به مهمانان دهید؛ چرا که نان خیلی زود بیات شود و دور ریز آن خیلی زیاد می‌شود.

منبع: فردا نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۰۸:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
خوبه گفتین هیچکدوم از اینکاررو بلد نبودیم از پشت کوه اومدیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
دی‌گه نون پنیر هم حذف کردن داره آیکیو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
خدایا خرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
گراااانننهههه خخییللیی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
نکات خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۲۱:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
مرسی دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۲۱:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
مرسی دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۲۱:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
مرسی دمتون گرم