۲۰ قانون زندگی سالم که باید بر اساس آن‌ها زندگی کنید

در این خبر از بهترین کارهایی که باعث شادتر شدن زندگی می‌شود گفته‌ایم.

وقتی صحبت از سالم بودن به میان می‌آید، قوانین زیادی وجود دارد – در واقع، انصافاً حفظ آن بسیار سخت است. این را نخورید، آن را ننوشید، بیشتر این کار را انجام دهید، کمتر آن را انجام دهید – اساساً این یک لیست بی پایان است؛ بنابراین وقتی صحبت از داشتن یک زندگی طولانی و شاد به میان می‌آید، واقعاً چه چیزی را باید به خاطر بسپارید؟ خوب، در واقع نسبتاً ساده است. به‌جای تمرکز بر دیوانگی‌های دنیای سلامتی – چه مد روزترین رژیم غذایی جدید یا جالب‌ترین تمرین جدید – به اصول اولیه بازگردید.

این قوانین زندگی سالم چیز جالبی نیستند، اما پیروی از آن‌ها به شما کمک می‌کند که در ۵۰ سال به همان اندازه که در این ثانیه احساس خوبی دارید، ظاهر و احساس خوبی داشته باشید. (یا می‌دانید، بعد از اینکه شروع به بررسی برخی از لیست خود کردید.)

۱. غذا‌هایی را که در جعبه هستند نخورید

اگر در مورد آن فکر کنید، اکثر غذا‌های ناسالم و بسیار فرآوری شده در جعبه‌های سوپرمارکت یافت می‌شوند. مطمئناً، مواد بسته بندی شده خوشمزه هستند، اما همچنین برخی از بدترین گزینه‌ها برای بدن شما هستند.

به جای خوردن محصولاتی که حاوی مواد افزودنی، نگهدارنده و شکر هستند، تا جایی که می‌توانید به بخش محصولات بچسبید تا غذای شما هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی شما را سنگین نکند.

۲. بله، بیشتر گیاه بخورید

ممکن است پیروی از یک رژیم غذایی مرسوم، جذاب‌تر باشد یا جدیدترین کتاب سلامتی پر سر و صدا را در مورد اینکه چه بخوریم، انتخاب کنید، اما واقعیت؟ بهترین کاری که می‌توانید برای بدن خود انجام دهید این است که بیشتر گیاهان بخورید.

این به هیچ وجه جواب جالبی نیست، اما آن‌ها جام مقدس سلامتی هستند: شما دوز سالمی از پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد مغذی دریافت خواهید کرد و کالری‌های خالی مصرف نمی‌کنید.

۳. هر روز مدیتیشن کنید

پیدا کردن ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در روز برای اختصاص دادن به مدیتیشن ممکن است سخت باشد، اما تفاوت زیادی در رفاه شما ایجاد خواهد کرد. طبق گفته کلینیک مایو، زمانی که چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا ذن بیرون بیاید.

به علاوه، در این فرآیند از استرس و اضطراب خلاص خواهید شد، که باعث شادی بیشتر، خواب بهتر و در کل احساس جوانی بیشتری می‌شود.

۴. روی زیبایی پاک تمرکز کنید

زیبایی پاک به دلیل خوبی در حال افزایش است: مصرف کنندگان از اینکه نمی‌دانند چه چیزی در محصولاتشان وجود دارد خسته شده اند و در هر چیزی که استفاده می‌کنند بیش از حد سم هستند. کابینت‌های خود را تمیز کنید و روی اقلام طبیعی و بدون ظلم سرمایه گذاری کنید که نه تنها به پوست شما کمک می‌کنند بلکه برای محیط زیست نیز عالی هستند.

۵. تمرینی را پیدا کنید که واقعاً دوست دارید انجام دهید و به آن ادامه دهید

میدونی دیوونه چیه؟ مردم زمان زیادی را صرف کار‌هایی می‌کنند که کاملا از آن‌ها متنفرند. مطلقاً بدون دلیل. به جای اینکه برای کلاس HIIT که از آن نفرت دارید، خود را به باشگاه بکشید، کاری را پیدا کنید که از انجام آن هیجان زده می‌شوید.

هنگامی که تناسب اندام کامل خود را کشف کردید، در واقع می‌خواهید ورزش کنید و وارد روالی خواهید شد که در حال حاضر و در سال‌های آینده احساس برتری در شما ایجاد می‌کند. به کمک نیاز دارید تا بفهمید بهترین حرکت برای شما چیست؟

۶. هشت ساعت خواب را در اولویت قرار دهید

دیگر تا دیر وقت بیدار نمانید و فقط چند ساعت بخوابید. زمان شما در سرزمین رویایی چیزی است که بدن شما را برای روز بعد تنظیم می‌کند و وقتی زمان مناسبی برای استراحت نداشته باشید، آن را احساس خواهید کرد.

کمبود خواب معمولا منجر به ضعف حافظه، احساس کم انرژی، خواب آلودگی و تحریک پذیری می‌شود و حتی می‌تواند شخصیت شما را تغییر دهد. گرفتن Zzz را در اولویت قرار دهید، زیرا کم خوابی برای کسی خوب نیست.

۷. ترس از کربوهیدرات را متوقف کنید

کربوهیدرات‌ها بدون هیچ دلیلی رپ بدی دریافت می‌کنند. مطمئناً، تعداد زیادی گزینه وجود دارد که برای بدن شما وحشتناک هستند، اما غذا‌های مفیدی نیز وجود دارد که باید در رژیم غذایی شما قرار گیرند.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، مصرف متعادل کربوهیدرات‌ها برای سلامتی شما بهترین است و به کاهش خطر مرگ کمک می‌کند – پس عاقلانه غذا بخورید. از مواد سفید خودداری کنید و به جای آن برنج قهوه ای، ماکارونی سبوس دار و نان، حبوبات و کینوآ را پر کنید.

۸. روزی هشت لیوان آب بنوشید

چرا همه همیشه اینقدر کم آب هستند؟ آب در دسترس‌ترین مایع است، با این حال ما برای نوشیدن آن در طول روز وقت نمی‌گذاریم و این فقط شما را خسته و کم انرژی می‌کند. مطمئن شوید که بطری آب خود را در تمام طول روز پر می‌کنید تا خود را دوباره پر کنید و تقریباً بلافاصله احساس بهتری از همیشه خواهید داشت.

۹. حذف صبحانه را متوقف کنید

صبحانه احتمالاً در بیشتر روز‌ها یک فکر بعدی است – به خصوص زمانی که دیر می‌کنید. اما وقت گذاشتن برای غذا مهم است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که در ژورنال تغذیه منتشر شد، نشان داد که یک وعده غذایی حاوی پروتئین به کاهش وزن و کنترل هوس در طول روز کمک می‌کند و این شما را برای آینده‌ای سالم آماده می‌کند.

۱۰. در طول روز فعال بمانید

به همان اندازه که فعال بودن در تمام طول روز خوب است، واقعیت این است که اکثر مردم پشت میز کار خود گیر کرده اند.

اما این بدان معنا نیست که شما اصلاً نمی‌توانید حرکت کنید. استراحت کنید تا قدم هایتان را وارد کنید، از زمان استراحت ناهار خود عبور کنید و یک میز ایستاده بخواهید.

نشستن طولانی مدت فقط به بدن شما آسیب می‌رساند، اما اگر فرصت حرکت پیدا کردید، از آن استفاده کنید. مطمئناً در این مسیر به نفع شما خواهد بود.

۱۱. از وزنه‌ها نترسید

برخلاف تصور رایج، وزنه‌ها شما را حجیم نمی‌کنند مگر اینکه بخواهید. زنان به‌ویژه از پمپاژ آهن می‌ترسند، اما بر خلاف تصور رایج، آن‌ها شما را مانند یک بدنساز جلوه نمی‌دهند.

در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که تمرین‌کنندگان وزن بدن نسبت به دوندگان یا کسانی که ورزش نمی‌کنند، چربی بیشتری کاهش می‌دهند و عضلات بیشتری را حفظ می‌کنند، به‌ویژه با افزایش سن؛ بنابراین به اتاق وزنه بروید. برای بدن شما مفید خواهد بود.

۱۲. رژیم گرفتن را متوقف کنید

این بزرگ است. رژیم‌های غذایی مختلف زیادی وجود دارد، اما چند تا از آن‌ها شما را دیوانه می‌کنند؟ به جای متعهد شدن به برنامه غذایی، فقط غذا‌هایی بخورید که به شما احساس خوبی می‌دهند و از چیز‌هایی که شما را عقب می‌اندازند اجتناب کنید. این واقعاً به همین سادگی است و لازم نیست در این روند در مورد آن استرس داشته باشید.

۱۳. به سلامتی درازمدت فکر کنید نه کوتاه مدت

به راحتی می‌توان در لحظه گرفتار شد و فقط به سلامتی خود روز به روز فکر کرد، اما وقتی نوبت به امرار معاش می‌رسد، باید هدف نهایی را در ذهن داشته باشید. وقتی تصمیم می‌گیرید که می‌خواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید، باعث می‌شود بخواهید در لحظه تصمیمات بهتری بگیرید؛ بنابراین به جای اینکه فست فود بگیرید و به خودتان بگویید فردا بهتر غذا می‌خورید، چیزی بخورید که شما را در مسیر درست آینده تان قرار دهد.

۱۴. از غذا‌های ناسالم لذت ببرید –، اما به ندرت

خوردن غذا‌های ناسالم در لحظه احساس خوبی دارد، اما آیا بعد از اتمام غذا خوردن احساس خوبی دارد؟ احتمالا نه. به جای پر کردن شکر و غذا‌های فرآوری شده، بدن خود را با سایر خوراکی‌های شیرین تغذیه کنید. شما می‌توانید نسخه سالم‌تری از هر یک از شرارت‌های خود، چه بستنی یا آب نبات، درست کنید.

۱۵. همیشه از پله‌ها بالا بروید

به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، درست است؟ در حالی که مشخصاً وسوسه انگیز است که به جای رفتن از پله‌ها از آسانسور یا پله برقی استفاده کنید و به نظر نمی‌رسد که تفاوت زیادی ایجاد کند – همه این مراحل اضافی در طول عمر شما جمع می‌شوند. وقتی ۸۰ ساله هستید و هنوز غنیمتی سخت دارید، می‌توانید از جوان‌تر خود تشکر کنید که راه آسان را انتخاب نکرده است.

۱۶. عادت‌های بد خود را کنار بگذارید

اگر همچنان سیگار می‌کشید یا زیاد مشروب می‌نوشید، وقت آن است که آن را ترک کنید و احتمالاً برای مدتی این را می‌دانید. عادات بد همیشه دقیقاً همین هستند واقعاً برای بدن شما مضر هستند؛ و اگر می‌خواهید زندگی طولانی و رضایت بخشی داشته باشید، قبل از اینکه خیلی دیر شود، آن‌ها را قطع کنید. زمان زیادی طول نمی‌کشد تا اینکه احساس کنید نسخه‌ای شادتر، سرزنده‌تر و بسیار سالم‌تر از خود هستید.

۱۷. به همه چیز «بله» نگویید

بله مرد بودن همه چیز سرگرم کننده و بازی است تا زمانی که آنقدر از نظر ذهنی تخلیه شده باشید که تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که خودتان را در یک پتو پیله کنید و هرگز آپارتمان خود را ترک نکنید.

در حالی که بیرون رفتن و فعال بودن بسیار خوب است، همچنین بدانید که زمان آن است که همه چیز را به عقب برگردانید و روی مراقبت از خود تمرکز کنید. گاهی اوقات هیچ چیز برای سلامت روان شما بهتر از لغو تمام برنامه‌های خود و ماندن در نتفلیکس و تماشای آن نیست.

۱۸. همیشه ویتامین‌های خود را مصرف کنید

ویتامین‌ها فقط برای بچه‌ها نیستند و متأسفم که آن را برای شما خراب می‌کنم، اما نسخه‌های بزرگسالان قطعاً به خوبی گزینه‌های Flintstone که در آن‌ها بزرگ شده‌اید نیستند. اما حتی اگر فکر می‌کنید که یک رژیم غذایی نسبتاً سالم می‌خورید، هرکسی می‌تواند از کمک کوچکی برای دریافت هر آنچه بدنش نیاز دارد استفاده کند.

با خوردن یک قرص هر روز صبح، بدن خود را با هر چیزی که رژیم غذایی تان کمبود دارد تغذیه می‌کنید و در این فرآیند احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

۱۹. برای ماجراجویی وقت بگذارید

از روز‌های تعطیل خود استفاده کنید! آن‌ها به دلیلی آنجا هستند، درست است؟ ممکن است احساس کنید که برای چند روز کار زیادی برای انجام دادن دارید تا بتوانید فرار کنید، اما زندگی این نیست که پشت میز بنشینید، بلکه تجربه کردن همه چیز‌هایی است که دنیا برای شما دارد؛ بنابراین پول خود را به دست آورید، اما برای ماجراجویی نیز وقت بگذارید: نفسی که بسیار لازم است خواهید داشت و از دیدن چیز‌های جدید بسیار لذت خواهید برد. زیرا آن لحظاتی هستند که سال‌ها بعد به گذشته نگاه می‌کنید و لبخند می‌زنید، نه ساعت‌هایی که در رایانه‌تان ثبت شده‌اید.

۲۰. هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

چه در اواسط تابستان و چه در اواخر زمستان، همیشه کرم ضد آفتاب را در نزدیکی خود داشته باشید. اشعه ماوراء بنفش در تمام طول سال مضر است و طبق گفته آکادمی پوست، عدم محافظت از پوست می‌تواند منجر به همه چیز از لکه‌های تیره و چین و چروک گرفته تا سرطان پوست شود.

با حفظ سلامت پوست در حال حاضر، نه تنها در آینده جوان‌تر به نظر خواهید رسید، بلکه احساس شادابی بیشتری نیز خواهید داشت.

منبع: تالاب

برچسب ها: زندگی سالم ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
جریان تبلیغ بی حجابی از طرف شرکت رامک‌چیه!؟ اگه صحت داره که واقعا رامک کار کثیفی انجام داده کارش مثل روضه خونی پهلوی اوله
آخرین اخبار