سرمایه خواب سازندگان مسکن با صدور پروانه‌های ساختمانی دو ساله

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: با صدور پروانه ساختمانی بین یک تا دو سال شاهد خواب سرمایه گذاران و از بین رفتن انگیزه سازندگان برای ادامه کار می شود.

فرشید پور حاجت  گفت: متاسفانه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های که دولت در حال حاضر چندان آن را جدی نمی‌گیرد  و به آن توجه کافی ندارد مدت زمان طولانی صدور پروانه‌های ساختمانی است که در حال حاضر بین ۱۸۰ تا ۳۶۰ روز است. این در حالی است که در این مدت زمان کل سرمایه بخش خصوصی خوابیده و از آن استفاده‌ای نمی‌شود.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در مدت زمانی که بخش خصوصی ویا سازنده به دنبال اخذ صدور پروانه ساختمانی است  چرخه صنعت بلاتکلیف است. 

او می‌گوید: در این شرایط  دولت همواره بر پنجره واحد دولت الکترونیک  تاکید دارد، اما  متاسفانه هیچ یک پروانه‌های ساختمانی از این طریق صادر نمی‌شود.

او گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق  شهرداری صورت می گيرد  و تاکنون وزارت راه وشهرسازی و همچنین سازمان نظام مهندسی  چندین بار اعلام کرده اند که باید مدت زمان صدور پروانه ساختمانی  به دو ماه کاهش پیدا کند، اما اقدامی در این خصوص تا به امروز صورت نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار