امیرعبداللهیان:

روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی اتحاد اروپا تاکید کرد: روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد.

در گفتگوی جوزپ بورل تلفنی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طرفین در خصوص گفتگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی در خصوص اوکراین گفت: ما در مورد ریشه وضعیت کنونی اوکراین و مخالفت ایران با جنگ قبلا گفتگو کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه از آمادگی برای استمرار تلاش‌ها برای تحقق صلح در سفر آتی خود به مسکو خبر داد و افزود: غرب باید بجای تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند مدارک مستند در نشست رسمی هیات‌های سیاسی و نظامی دو کشور ارائه دهد و گفتگوی رسمی را جایگزین اتهامات بی اساس و تکراری کند و مشاهده کند که ایران همواره در کنار صلح قرار داد و نه جنگ.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: روابط تهران و آژانس در مسیر درست خود قرار دارد.

وزیر امور خارجه همچنین از جوزف بورل در خصوص نحوه نادرست انعکاس اخبار و محتوای توییتش انتقاد کرد.

جوزپ بورل نیز در این گفتگو، تلاش خود بعنوان هماهنگ کننده در راستای جمع بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفتگو‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: علیرغم وجود اظهاراتی در مورد پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، از تلاش ایران برای کمک به تحقق صلح در منطقه قدردانی می‌کنم.

بورل همکاری ایران و آژانس را گامی مثبت و روبه جلو خواند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت گفتگو برای رفع تحریم‌ها را مورد توجه قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار