در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اعلام ۳ ساختمان ناایمن در منطقه ۵ پایتخت

شهردار منطقه ۵ گفت:مجتمع کوهسار، نگین رضا و ساختمان موجود در مجموعه ارم جزو لیست ساختمان‌های ناایمن هستند.

احسان شریفی، شهردار منطقه ۵ در جمع خبرنگاران و در خصوص آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن در این منطقه گفت: در حال حاضر چند نوع ناایمن داریم. در خصوص مصادیق ناایمن بحرانی، سه ساختمان و انبار نفت جز ناایمن بحرانی منطقه ۵ شهرداری تهران هستند.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه سه ساختمان ناایمن شامل مجتمع کوهسار، نگین رضا و ساختمان موجود در مجموعه ارم جزو لیست ساختمان‌های ناایمن هستند، گفت: در مجموعه ارم یک ساختمان ناایمن قرار داشت که در سال ۱۳۴۲ احداث شده بود و دچار حریق شد و پس از حریق از آن فهرست خارج شد.

وی تصریح کرد: مجتمع کوهسار طبق تعهدی که داده‌اند، متعهد شدند نقشه ایمن‌سازی را ارائه دهند و در حال حاضر تا مرحله پلمب مجتمع پیش رفتیم و فعلاً در تعلیق است تا ببینیم هیئت مدیره به تعهد خود عمل می‌کند یا خیر.

شریفی خاطرنشان کرد: در خصوص مجتمع نگین رضا به دلیل اینکه مالک حضور ندارد، به مشکل برخورده است و بخشی از مستأجران علاقه‌مند هستند در ایمن‌سازی شرکت کنند و بخشی نیز علاقه‌مند نیستند.

شهردار منطقه ۵ تصریح کرد: در حال حاضر اینکه دستگاه قضائی می‌خواهد چه تصمیمی نسبت به این مجتمع بگیرد مهم است؛ اما در خصوص ساختمان‌های ناایمن رویکرد هماهنگی بین شهرداری، آتش‌نشانی و دستگاه قضا وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون وضعیت ایمنی در شهرک اکباتان اظهار کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای در منطقه ۵ وجود دارد که دسترسی آتش‌نشانی به آن‌ها ضعیف است که شهرک اکباتان از این نوع محسوب می‌شود. در این خصوص با توجه به جلساتی که آتش‌نشانی با هیئت مدیره شهرک اکباتان داشت، درخواست بازطراحی در باغچه‌ها و معابر داخلی ارائه شده است تا نردبان‌های بلند آتش‌نشانی بتواند به بالاترین طبقات دسترسی پیدا کند و در حال حاضر آتش‌نشانی با هیئت مدیره شهرک اکباتان در حال مذاکره هستند تا این موضوع حل شود.

شریفی افزود: در خصوص سایر ساختمان‌ها نیز بر اساس فهرست و اولویت به هیئت مدیره ساختمان اخطار داده می‌شود و چک لیست مفصلی از سوی آتش‌نشانی به آن‌ها داده می‌شود و اگر آتش‌نشانی در بازرسی‌های دوره‌ای تأیید کند که اقدامات لازم انجام شده، این ساختمان‌ها را از فهرست ساختمان‌های ناایمن خارج می‌کند و اگر اقدامات لازم صورت نگیرد، با تذکر بعدی موضوع را به مرجع قضائی منعکس می‌کند.

شهردار منطقه ۵ در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص انبار نفت و وضعیت ایمنی آن گفت: در خصوص انبار نفت نیز بر اساس آخرین مصوبه‌ای که ابلاغ شد، موظف است یک دهم ظرفیت خود را استفاده کند. باید توجه داشت که کنترل این موضوع با ما نیست و با قرارگاه ثارالله است.

وی عنوان کرد: برای اینکه خودرو‌های نفتکش انبار نفت در مسیر شهران تردد نکنند، یک دسترسی از مسیر جنوب انبار نفت با ایجاد یک پل روی سیمون بولیوار و سپس خروجی به بزرگراه شهید باکری جنوب طراحی شده است و در آخرین جلسه کمیته ایمنی شورای پنجم بر این موضوع تاکید شد. در حال حاضر بر سر اینکه چه کسی این پل را اجرا کند، محل اختلاف است و اخیراً نیز با توجه به اینکه وزارت نفت به تعهد خود عمل نکرده است و این مسیر در طرح تفصیلی نشسته است، شهردار تهران نامه‌ای را خطاب به وزیر نفت تنظیم و درخواست کردند که در اجرای این دسترسی تسریع کنند.

شریفی عنوان کرد: مجموعه انبار نفت چند تمهید خوبی داشته است؛ از جمله اینکه پیش از خروج، نفتکش‌ها از جهات مختلف بررسی می‌شود و مسیریاب آن‌ها کنترل می‌شود که از مسیر شهر تردد نکنند و صرفاً از مسیر تعریف شده تردد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
بسیاری از ساختمانهای کل کشور بخاطر اینکه.سازنده های ناوارد ودر پیتی آنهارا ساخته اند هیچ ایمنی در مقابل حوادثی از جمله زلزله وسیل وعیره ندارند که مسکنهای مهر ازآن.جمله میباشند که بدست عده ای پول پرست وناوارد ساخته شده یا میشوند که مهندسین ودولت وشهرداری هم نظارتی بر کار آنها ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
واقعا جای تأسف داره آقای شهردار دروغ نگو تعداد ساختمان تا ایمن بیشتر از این حرفهاست وقتی در موقع ساخت نظارت ندارید و طرف همینجوری اضافه بنا ایجاد می کنه و چون نفوذ داره شما هیچ کاری نمی کنید واقعا باید تعجب کرد به سیستم نظارت بی کفایت شهرداری تهران
منطقه پنج ساختمان ما که نمیخوام اسم ببرم در چهار بلوک در هر بلوک طبقات نه و ده را سازنده خلاف ساخته و حتی لابی را تبدیل به مسکونی کرده و حتی طبق کمیسیون ماده صد باید تخریب کنه ولی شهرداری اینقدر قدرت ندارد که تخریب بکنه و ساکنین می ترسند جا تاسف برای مسیولین داره
آخرین اخبار